جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

پورمحمدی: اصلاح طلبان سالهاست نان وفاقشان را می خورند .

پورمحمدی: اصلاح طلبان سالهاست نان وفاقشان را می خورند .
*اصولگرایان اگر باهم همراه و یک صدا شوند پیروز انتخابات مجلس خواهند شد.

تهران- ایرنا- دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز کشور با بیان اینکه اصلاح طلبان سالهاست نان وفاقشان را می خورند، گفت:

تلاش می کنیم نیروهای ارزشی و ولایی به نقطه واحدی برسند اصولگرایان اگر باهم همراه و یک صدا شوند پیروز انتخابات مجلس خواهند شد.

«مصطفی پور محمدی» عصر شنبه در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه در آستانه هر انتخابات بیشترین انرژی ما صرف موضوع اتحاد و همگرایی می شود، افزود:

 

این مشکل تنها در جناح اصولگرا نیست بلکه جناح اصلاح طلب نیز با چنین مشکلی مواجه است و منشا این مشکل در تعاریف نادرست از فعالیت سیاسی است.

وی با اشاره به بخش آخر بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد:

این بخش مربوط به برنامه ها و راه کارهای اداره کشور در آینده است و بیشترین تاکید در این بخش از بیانه بر روی سبک زندگی است. سبک زندگی ریشه در همه ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، قضایی و رفتارشناسی ما دارد.

دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد:

سبک، رفتار و فضای سیاسی جامعه ما چگونه است؟ جامعه ای که همه زندگی آن به انتخابات و صندوق رای بستگی دارد و همه مسئولیت ها از صدر تا ذیل اداره کشور از طریق انتخابات و مشارکت مردم است،   باید تکلیف خود را با این مقوله روشن کند.
پورمحمدی یادآور شد:

در جامعه ای که همه هویت سیاسی خود را از انتخابات و صندوق رای می گیرند؛ رفتار، فضا، عملیات، ادبیات سیاسی و ساز و کار هر کدام از این مفاهیم اهمیت بسیار زیادی دارد. می خواهیم به سراغ صندوق رای برویم، فعالان سیاسی می خواهد تلاش کنند، چه نامزدها و چه آنهایی که می خواهند در کارزار انتخابات به آنها کمک می کنند.
وی ادامه داد:

در حالی به انتخابات مجلس نزدیک می شویم که تعریف جامع و کاملی در دسته بندی ها و فعالیت ها نداریم. 

احزاب و حتی جناح ها تعریف و تحلیل درستی از وضعیت خود ندارند، حتی مرزبندی ها هم میان جناح ها نامشخص است.

وزیر پیشین دادگستری با بیان اینکه نمی شود که جناح و حزبی رویکرد و برنامه خود را تعریف و تبیین نکند، اظهار کرد:

جناح ها باید ساز و کار، ابزار و حتی همراهان و نقطه هدف خود را بشناسند. در موعد انتخابات بخش اعظم وقت و انرژی ما صرف ساماندهی فعالان عرصه سیاسی می شود، که چگونه دور هم جمع شوند و به شعاری واحد برسند.

پورمحمدی خاطرنشان کرد:

هر دو جناح بزرگ کشور مدعی هستیم در آرمان ها و اصول مشترکیم ولی هنوز این تردید، سردر گمی، انتخاب رویکرد، انتخاب شعار و گفتمان از مسائل اساسی و حل نشده ما است.

وی با بیان اینکه هنوز جناح های کشور بر سر چگونگی حضور یافتن در انتخابات دچار مشکل هستند، افزود:

آرایش و تعاریف فعالیت برای همه نامشخص است، منابع مالی و ابزار تبلیغی انتخابات ما نامشخص و یا بدون تعریف است.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه انتخابات برای همه ابعاد مدیریتی کشور ما عملیاتش سیاسی است، یادآور شد:

اهداف و مطالبات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاست خارجی پشت مشارکت مردم قرار دارد و ما باید در هر دوره این سیاست های متعدد را مشخص کنیم.

وی ادامه داد:

نماینده وارد مجلسی می شود که اهداف و سمت و سوی آن نامشخص است، بعد از انتخابات است که مشخص می شود از هر رشته و تخصصی چند نفر وارد مجلس شده است، در صورتی که جناح های سیاسی ما اگر برنامه محور بودند از قبل اصل چیدمان و نیاز روز جامعه را تشخیص و نسبت به آن نیاز، نیرو در نظر می گرفتند.

پورمحمدی اضافه کرد:

در گام دوم نیازمند ساماندهی رفتار سیاسی، فضای و سازکار سیاسی در کشور هستیم. هنوز تکلیف رفتار سازمان یافتگی سیاسی روشن نیست. هنوز مرزهای فعالیت در مجلس، شورا شهر، دولت، نهادهای مدنی و حوزه مسئولیت نهادهای انتخابی و انتصابی مشخص نیست.

دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه در هر دوره گفته می شود که مثل غربی ها هزینه انتخاباتی مان بالا نیست، افزود:

اگر یک محاسبه سرانگشتی از حجم فعالیت صدا و سیما، رسانه های خصوصی و نیمه دولتی و نیمه وابسته و هزینه های گروه ها و احزاب، نامزدها و طرفداران آنها انجام دهیم متوجه حجم هزینه های انتخابات در کشور می شویم.

وی در پاسخ به این پرسش که آینده انتخابات مجلس را چگونه ارزیابی می کنید و کدام جناح پیروز خواهد شد؟ گفت:

تظاهر می شود اصولگرایان پیروز انتخابات مجلس هستند البته اگر باهم همراه و یک صدا شوند، اصلاح طلبان سال ها نان وفاقشان را می خورند.

پور محمدی ادامه داد:

این دوره انتخابات، سخت تر از دوره های قبلی است زیرا تعداد نامزدها زیاد و هماهنگی میان گروه ها مشکل است. در جناح اصلاح طلب هم به همین شکل است. با وجود این ما در حال کار هستیم و تلاش می کنیم نیروهای ارزشی و ولایی به نقطه واحدی برسند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *