جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

پیام پارلمان عربی به شورای امنیت و سازمان ملل پیرامون لیبی

پیام پارلمان عربی به شورای امنیت و سازمان ملل پیرامون لیبی

رییس پارلمان عربی با ارسال پیام‌هایی به دبیرکل سازمان ملل و رییس شورای امنیت خواستار وادار کردن تمامی طرف‌های درگیر در لیبی به برقراری آتش بس شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مشعل بن فهم السلمی، رییس پارلمان عربی در پیامی از سازمان‌های بین‌المللی خواست برای برقراری آتش‌بس در لیبی جهت حفاظت از غیرنظامیان و فراهم کردن شرایط برای از سرگیری روند سیاسی در لیبی که سازمان ملل بر آن نظارت دارد، وارد عمل شوند.

وی در این پیام تاکید کرد: با شیوع ویروس کرونا، محاصره شدن برخی از شهرهای لیبی و ادامه عملیات نظامی که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن شده است، در حال حاضر این کشور در شرایط انسانی بسیار دشواری به سر می‌برد.

رییس پارلمان عربی در ادامه بر ضرورت توقف درگیری‌ها به ویژه در این روزهای مبارک که مسلمانان در سراسر جهان برای عید فطر آماده می‌شوند، تاکید کرد و گفت: راه‌حل سیاسی تنها راه‌حل بحران لیبی است و سازمان ملل باید برای توقف مداخلات خارجی در امور این کشور که طرف‌های درگیر را تغذیه می‌کنند، وارد عمل شده و انتقال سلاح و نظامیان خارجی را در راستای پایبندی به قطعنامه‌های ذی‌ربط شورای امنیت ممنوع کند.

لیبی صحنه دودستگی‌های شدید میان نهادهای دولتی است. پارلمان و نیروهای شورشی موسوم به ارتش ملی در شرق این کشور حضور داشته و شورای ریاستی دولت توافق ملی نیز که در عرصه بین‌المللی رسمیت دارد اما رای اعتماد پارلمان را کسب نکرد، در غرب این کشور حکم‌رانی می‌کنند.

طرابلس؛ محل استقرار دولت توافق ملی است و اطراف آن از چهارم آوریل ۲۰۱۹ صحنه درگیری‌های مداوم بین نیروهای ارتش ملی و نیروهای وابسته به دولت توافق است که تاکنون صدها کشته و هزاران زخمی بر جا گذاشته‌ است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *