شنبه 01 اردیبهشت 1403 - Saturday 20 April 2024

کمیل قاسمی: می دانستم خطرناک است اما نمی خواستم جا بزنم

کمیل قاسمی: می دانستم خطرناک است اما نمی خواستم جا بزنم
*در روزهایی که خیلی از مردم با ماندن در خانه‌های خود قصد دارند به قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا کمک کنند، افرادی هستند که با از خودگذشتگی و حس نوعدوستی در حال یاری رساندن به بیماران و پرستاران در بیمارستان‌ها هستند. کمیل قاسمی قهرمان سابق کشتی آزاد ایران و جهان است جزو این دسته افراد است. در  روزهای گذشته خبرها و تصاویر مربوط به حضور او در استان گیلان برای کمک رسانی، بازتاب‌های زیادی در سایت‌ها و فضای مجازی داشت.

 قاسمی در خصوص این موضوع به «ایران» گفت: «من و تعدادی دیگر از ورزشکاران در یک سال گذشته سفرهای مختلفی را به عنوان مجموعه خیریه خادمین حضرت علی ابن ابی طالب (ع) به جاهای مختلف کشور از جمله استان سیستان و بلوچستان داشتیم و به جاهای دیگر مانند استان خوزستان، خراسان شمالی نیز سفر کردیم و به لطف خدا توانستیم کمک‌های خوبی به این مناطق داشته باشیم. پس از مشکلاتی که به خاطر شیوع ویروس کرونا در کشور به وجود آمد تصمیم گرفتیم به استان گیلان برویم تا به این منطقه که کمک‌های بیشتری نیاز داشت، یاری برسانیم.»

او صحبت‌هایش را با تشریح اقدامات انجام شده در استان گیلان ادامه داد:« ما در دو مرحله امدادرسانی کردیم که مرحله اول آن کمک رسانی به شهرهای رودسر، املش، چابکسر و اطراف آن بود. رودسر بزرگترین سازمان نظام پزشکی استان گیلان را بعد از رشت دارد که مدیریت آن را دکتر صادق محبوبی رئیس سابق کمیته پزشکی فدراسیون کشتی بر عهده دارد و به دلیل اینکه در مطبش به مردم رسیدگی می کرد، متأسفانه خودش هم دچار ویروس کرونا شد و الان هم در قرنطینه است که برایش آرزوی سلامتی دارم. همه وسایلی که تهیه کرده بودیم را تحویل سازمان نظام پزشکی رودسر دادیم. بخش دیگری از تجهیزات را هم تحویل سازمان نظام پزشکی لاهیجان دادیم و شهر سوم و چهارم هم آستانه اشرفیه و لنگرود بود.»

دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۱۶ ریو، درباره کمک‌های انجام شده گفت:« در این سفر رسول خادم رئیس سابق فدراسیون کشتی و پوریا تابان مجری و گزارشگر برنامه‌های ورزشی هم همراه ما بودند. آقا رسول که به عنوان بزرگتر، همیشه  یار و یاور ما هستند و از ایشان درس می گیریم. ما در این سفر ۷۰۰ پکیج شامل ماسک N95، مایع ضدعفونی کننده، دستکش لاتکس و عینک ضد ویروس را روز جمعه تحویل دادیم و امروز (دیروز) هم ۶۱۶ لباس ایزوله و ۱۴۰۰ لیتر مایع ضدعفونی کننده خالص برای تمام شهرهایی که اسم بردم و همچنین شهر رودبار فرستادیم. برای تهیه این وسایل ۵۰۰ میلیون تومان توسط خیرین هزینه شد و با قیمت‌های بسیار گران آنها را خریداری کردیم.»

قاسمی به سؤالی مبنی بر اینکه آیا نمی‌ترسیدی که خودت مبتلا به کرونا شوی؟ چنین پاسخ داد: «با توجه به وضعیت شیوع کرونا در گیلان، خیلی از اطرافیانم مرا از رفتن به این استان نهی کردند. به هر حال خودم هم به شرایط فکر می کردم چون موضوع جان در میان است. به خودم گفتم اگر قرار است زمانی که منافعم در معرض تهدید قرار بگیرد جا بزنم، هیچ وقت لذت «برای مردم زندگی کردن» را نخواهم چشید. برای همین تصمیم گرفتم به گیلان بروم و تا جایی که می توانم کمک کنم. به هر حال، ما ورزشکاران مسئولیت‌های اجتماعی هم داریم و باید در کنار ورزش، به این مسائل هم توجه داشته باشیم.»

این ورزشکار جویباری که در این مدت نتوانسته خانواده‌اش را ببیند، ادامه داد:« توصیه اکید شده که مردم در خانه بمانند و به مسافرت هم نروند. من هم به همین دلیل نتوانستم به مازندران بروم و تنها از طریق تلفن با خانواده‌ام در جویبار در تماس بوده‌ام.  در این میان نکته مهمی وجود دارد؛ وقتی به مردم توصیه شده از خانه‌های شان بیرون نروند، باید شرایط رفاهی‌شان هم فراهم باشد. به هر حال خیلی‌ها هستند که باید برای کار بیرون بروند تا مخارج زندگی‌شان را تأمین کنند. همین عینک مخصوص که ما تهیه کردیم، وسیله‌ای است که مردم هم باید استفاده کنند اما خیلی‌ها امکان تهیه آن را ندارند.»

گفتنی است، مرداد سال جاری اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرد که با توجه به مثبت شدن آزمایش دوپینگ آرتور تایمازوف ازبکستانی در المپیک ۲۰۱۲ لندن، مدال طلای دسته ۱۲۰ کیلوگرم کشتی آزاد به کمیل خواهد رسید که البته این مدال هنوز به دست او نرسیده و او منتظر است تا اتحادیه جهانی کشتی، تصمیم نهایی را درخصوص این مدال بگیرد.

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *