چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - Wednesday 24 April 2024

گفتگو با موشک ایران روی تشک کشتی / حریف آمریکایی بیرون تشک برایم کری زیاد خواند + فیلم کشتی و عکس .

گفتگو با موشک ایران روی تشک کشتی / حریف آمریکایی بیرون تشک برایم کری زیاد خواند + فیلم کشتی و عکس .

*کشتی با آمریکا حساس بود و حریفم خیلی حرفه‌ای بود و همه حریف‌های قبل من را 10 بر صفر برده بود.

* حمیدرضا رضازاده مربی کشتی رحمان عموزاده‌خلیلی ؛ یک نوجوان استثنایی از لحاظ فیزیکی است و تحمل 6 بار کشتی در روز را دارد.

عموزاد در مصاحبه ای در باره فن یک دست یک پایی که به حریف آمریکایی زد و او را به چهره ویژه این مسابقات تبدیل کرد گفت: تایم اول 8 بر صفر از حریف آمریکایی جلو افتادم که باعث شد ناراحت و عصبانی شود. تایم دوم دستم آسیب دید و برای درمان خونریزی نزد پزشک رفتم؛ هنگام شروع مجدد مسابقه دستم را به نشانه ادب و احترام سمت حریف بردم که متاسفانه با بی‌احترامی و بی‌اعتنایی پاسخی نداد. بلافاصله بعد از سوت داور با فن یک دست، یک پا 4 امتیاز دیگر گرفتم تا پاسخ محکمی به بی‌ادبی کشتی‌گیر آمریکایی داده باشم.

وی تصریح کرد: از حرکت و عکس‌العمل  او خیلی ناراحت شدم چرا که قبل از مسابقه هم مدام کنار تشک کُری می‌خواند. این بی احترامی کشتی‌گیر آمریکایی را بی‌احترامی به مردم ایران می‌دانستم و به همین خاطر خواستم ایرانی بودنم و کشتی ایرانی را نشانش دهم. در پایان مسابقه هم سمتش رفتم تا با او دست بدهم، اما بازهم دست مرا پس زد. البته کاری با او کردم که دیگر ایرانی‌ها را فراموش نکند.

*کودکی که از خانواده کارگری جهانی شد

رحمان متولد سال 81 است و در خانواده 5 نفره دیده بر جهان گشود پدرش کارگر ساده و مادرش خانه‌دار است و چهار برادر و یک خواهر دارد و دو برادر دیگر رحمان نیز کشتی‌گیر هستند.

وی قهرمانی مسابقات نوجوانان آسیا و جهان در سال 2018 و قهرمانی مسابقات نوجوانان آسیا و جهان در سال 2019 را کسب کرد و قهرمانی در دو سال پی در پی را در کارنامه خود را دارد.

فرزاد عموزادخلیلی برادر بزرگ رحمان نیز نفر اول نوجوانان، جوانان و جوانان آسیا و عضو تیم بزرگسالان ایران در رده‌های مختلف است و برادر دوقلوی رحمان نیز کشتی‌گیر است و از زمان کودکی حریف روی فرش رحمان تا باشگاه بود.

رئیس هیأت کشتی که دایی رحمان نیز است،می‌گوید؛ رحمان پسر منظمی در ورزش است و درس و ورزش را در کنار هم دارد و در مجموع عالی است.

منبع : فارس

 

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *