جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

گلایه چمران از حملات تند آقاتهرانی به قالیباف/شورای ائتلاف فعال است

گلایه چمران از حملات تند آقاتهرانی به قالیباف/شورای ائتلاف فعال است

عضو شورای ائتلاف اصولگرایان بااشاره به افشاگری‌های اخیر آقاتهرانی علیه قالیباف می‌گوید: زمانی که بحث انتخابات است صحبت‌هایی پیش می‌آید، ولی رسانه‌ای کردن موضوعات علیه یکدیگر و بدگویی کردن، کار درستی نیست. وقتی افراد می‌توانند از نزدیکی با یک تلفن حرفشان را بزنند و مسائلشان را حل کنند، چرا آن را رسانه‌ای می‌کنند؟

به گزارش خبرآنلاین، مجلس یازدهم از نظر حواشی مربوط به انتخاب رئیس، یکی از پرحاشیه‌ترین مجالس ادوار اخیر شده است. «یک صندلی» که خواهان زیادی دارد؛ ولی مدعی اصلی آن یعنی قالیباف تاکنون بارها در انتخابات ریاست جمهوری ناکام مانده است و حالا امید زیادی به تکیه زدن بر صندلی ریاست این قوه را دارد.

سفرهای استانی و رایزنی‌های گسترده در میان منتخبان مجلس یازدهم، از جمله تلاش های این روزهای سردار اصولگراست تا شاید بتوانند در مقابل رقبایی که برخی نیز دست به ائتلاف زده اند قدعلم کند. اما آیا میرسلیم به نفع کاندیدای ائتلافی پایداری ها و دولتمردان احمدی نژاد کنار خواهد رفت؟ شورای ائتلاف حامی کدام کاندیداست؟ ماجرای افشاگری و حملات تند دبیرکل جبهه پایداری علیه قالیباف چه بود؟

سوالاتی که با مهدی چمران، چهره شاخص شورای ائتلاف و فعال سیاسی اصولگرا در میان گذاشتیم. او از اظهارات اخیر آقاتهرانی گلایه دارد و معتقد است نباید همه چیز را رسانه ای کرد. او برخلاف ادعاها مبنی بر تمام شدن عمر شورای ائتلاف می گوید این شورا فعال است اما قرار نیست نقشی در انتخاب رئیس مجلس ایفا کند.

در ادامه مشروح گفت‌وگوی خبرآنلاین با مهدی چمران را می‌خوانید؛

****

آقای چمران! نظر شما درباره جلسه پنج‌شنبه و جمعه اصولگرایان برای انتخاب گزینه‌های نهایی رقابت کرسی ریاست مجلس چیست؟ آقایان میرسلیم، حاجی بابایی و قالیباف،آیا کارآریی لازم را برای ریاست مجلس دارند و می‌توانند از پس این مسئولیت بربیایند؟

هرکسی به اندازه توانش کارآیی دارد و قطعا نامزدهای ریاست مجلس هم در خودشان توانمندی لازم را سراغ دارند و بر اساس آن توانمندی تصمیم گرفته اند که برای این مسئولیت نامزد شوند.

نظرتان درباره دوگانه حاجی بابایی – قالیباف برای کرسی ریاست مجلس چیست؟

آقایان نیکزاد و حسینی خودشان چنین تصمیمی گرفته‌اند که به نفع یکی از نامزدهای ریاست مجلس، یعنی آقای حاجی بابایی کناره گیری کنند. این تصمیم را هم اعلام کرده اند و کسی در این تصمیم دخیل نیست، در واقع خودشان به تفاهم رسیده‌اند.

پیشگو نیستم که کناره گیری میرسلیم را پیش بینی کنم اما….

با توجه به نشست هایی که پیش از نشست روز پنج شنبه، میرسلیم با طیف پایداری و وزرای احمدی نژاد داشت، فکر می کنید به این تفاهم بین این وزرا تن بدهد و کناره گیری کند؟

من از هم اکنون نمی توانم در این باره پیش بینی داشته باشد.یک نوع رقابت بین برخی افراد شکل گرفته است و چند نفری این توانمندی را در خود دیده اند و می خواهند رقابت سالم و دوستانه‌ای برای ریاست مجلس داشته باشند. این چیز بدی نیست.

اینکه آقای میرسلیم در این باره کناره گیری بکند یا نکند، به خودش مربوط می شود. من پیشگو نیستم که درباره آینده و تصمیم آقای میرسلیم پیش بینی کنم. حدسیاتم در این باره برای خودم است و نمی توانم به شما بگویم.

اظهارات اخیر آقاتهرانی علیه قالیباف کار خوبی نبود

نظرتان درباره صحبت ها و افشاگری اخیر آقاتهرانی علیه قالیباف، چیست؟ 

به نظرم این رفتار آقای آقاتهرانی کار خوبی نبود و نباید صحبت ها این چنینی مطرح می شد. زمانی که بحث انتخابات است، صحبت هایی علیه افراد پیش می آید، ولی رسانه ای کردن موضوعات و علیه یکدیگر بدگویی کردن، کار درستی نیست. وقتی افراد می توانند از نزدیک و چهره به چهره یا با یک تلفن و تماس حرفشان را بزنند و مسائلشان را حل کنند، رسانه ای کردن موضوعات به نظرم کار شایسته ای نیست.

صحبت های اقاتهرانی علیه قالیباف تاثیر منفی زیادی ندارد

این افشاگری‌ها چقدر می‌تواند آسیب‌زننده باشد و فضا را علیه قالیباف و سبد رای او در مجلس تحت تاثیر قرار دهد؟

در واقع اینکارها تاثیرزیادی در ایجاد تنش در فضای رقابتی فعلی ندارد. چرا که در یک فضای رقابتی ممکن است افراد یکسری حرف ها را علیه یکدیگر بگویند. فضای فعلی متشنج نیست و نمی تواند تاثیر منفی زیادی داشته باشد.

شورای ائتلاف نقشی در انتخابات رئیس مجلس ندارد

شورای ائتلاف اصولگرایان چرا فعالیتش کم شد؟ 

قرار نبوده است که چنین اقداماتی مثل انتخاب رئیس مجلس با تصمیم شورای ائتلاف باشد و آنها در این باره حضور داشته باشند. این کار نمایندگان مجلس است و قرار نیست شورای ائتلاف در این امور مربوط به نمایندگان مشارکت و حضور داشته باشد.

شورای ائتلاف هنوز فعال است

می خواهم بدانم آیا دوره و عمر این شورای ائتلافی تمام شده است، یا پشت صحنه فعال است و اثرگذاری دارد؟

این شورا فعال است، ولی بعد از این باید فعالیتشان را روی پشتیبانی و حمایت های علمی و تخصصی که نمایندگان مجلس به آنها نیاز دارند متمرکز کنند. از این به بعد باید بتوانند به عنوان یک منبع علمی آنها را حمایت کنند و فعالیت داشته باشند.

شورای ائتلاف دخالت سازمانی و مستقیم در امور مجلس نخواهد داشت

گفته می شود چون تمایل شورای ائتلاف به سمت حمایت از قالیباف است به همین دلیل احمدی نژادی‌ها وپایداری‌ها اصرار دارند بگویند که شورای ائتلاف دوره اش تمام شده است و نباید دخالتی در امور داشته باشد.

البته همانطور که گفتم موضوعات از این به بعد به خود نمایندگان مجلس مربوط است و اینطور نخواهد بود که شورای ائتلاف دخالت سازمانی و مستقیمی داشته باشد و مثلا بنشینند و درباره مسائل مجلس تصمیم بگیرد. البته ممکن است به صورت خصوصی درباره مسائلی رایزنی کند، ولی در این صورت هم بحث شخصی است و مبحث گروهی و شورایی نخواهد بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *