جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

۱۴۰ هزار شرکت انگلیسی برای پرداخت حقوق کارکنان خود به کمک دولت متوسل شدند

۱۴۰ هزار شرکت انگلیسی برای پرداخت حقوق کارکنان خود به کمک دولت متوسل شدند

*نشریه فایننشال تایمز چندی پیش گزارش داد، خسارت‌های مالی ناشی از کرونا بر شرکت‌های تجاری انگلیس بسیار فراتر از پیش‌بینی وزارت دارایی و بسته حمایت اقتصادی دولت این کشور است.

لندن – ایرنا – وزیر دارایی انگلیس روز دوشنبه (۱ اردیبهشت) اعلام کرد که ۱۴۰ هزار شرکت تجاری این کشور برای پرداخت حقوق کارکنان خود به کمک هزینه دولت متوسل شده‌اند.

«ریشی سوناک» در کنفرانس خبری روزانه دولت اعلام کرد که این حجم از تقاضا ظرف مدت ۸ ساعت امروز از زمان بازگشایی سامانه ثبت نام اینترنتی وزارت دارایی دریافت شده است.

او مدعی شد که این کمک هزینه، حقوق ماه آوریل حدود یک میلیون شاغل را تامین می‌کند که اگر نبود به گفته او «آنها شغل خود را از دست می‌دادند»

دولت انگلیس به دنبال شیوع ویروس کرونا و وضع مقررات قرنطینه ۳۳۰ میلیارد پوند اعتبار برای جبران خسارت‌های اقتصادی ناشی از این بحران اختصاص داده که بخشی از آن برای پرداخت ۸۰ درصد حقوق افراد شاغل تا سقف دو هزار و پانصد پوند در نظر گرفته شده است.

این نشریه در گزارشی با استناد به تحقیقات اتاق بازرگانی انگلیس نوشت که یک پنجم شرکت‌ها فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق درآورده و یک سوم دیگر ۷۵ درصد کارکنان خود را به مرخصی اجباری وادار کرده‌اند.

به گزارش فایننشال تایمز بیشتر شرکت‌های تجاری تنها تا سه ماه دیگر پس‌انداز داشته و موجودی یک پنجم دیگر حتی تا پایان ماه کفاف نمی‌دهد.

از سویی، نتیجه ارزیابی‌ها و برآورد بیشتر موسسه‌های داده‌پژوه در انگلیس نشان می‌دهد، اقتصاد این کشور ضمن از دست دادن یک سوم قدرت خود در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، بیشترین میزان کسری بودجه را پس از پایان جنگ جهانی دوم تجربه خواهد کرد.

نهاد ناظر بر عملکرد مالی انگلیس موسوم به «دفتر مسئول بودجه» امروز (سه‌شنبه ۲۶ فروردین) در گزارشی پیش‌بینی کرد، ۳۵ درصد رشد اقتصادی این کشور تا ژوئن(خرداد/تیر) امسال سقوط خواهد کرد.

میزان استغراض دولت انگلیس نیز از ۲۱۸ میلیارد به ۲۷۳ میلیارد پوند(۱۴ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور) خواهد رسید که بیشترین میزان کسری بودجه پس از پایان جنگ جهانی دوم به شمار می‌رود.

«بن براودبنت» معاون رئیس بانک مرکزی انگلیس امروز (دوشنبه) در سخنانی هشدار داد که سقوط ۳۵ درصدی قدرت اقتصادی این کشور چندان غیر واقعی نیست و عبور از این بحران بسیار دشوار خواهد بود.

دولت انگلیس هفته گذشته به رغم اختلاف نظرها بین اعضای دولت، مقررات منع آمد و شد را برای سه هفته دیگر تمدید کرد. برخی اعضای حزب حاکم محافظه کار معتقدند که اقتصاد این کشور تاب تحمل شرایط قرنطینه را برای دوران نامحدود ندارد و در یک مقطع، اقتصاد مهمتر از مهار کووید-۱۹ خواهد شد.

آمار موسسه نظر سنجی یوگوو نشان می‌دهد که از هر ۲۰ انگلیسی یک نفر شغل خود را به دلیل کرونا در هفته‌های اخیر از دست داده و آمار فقر در این کشور شیب صعودی گرفته است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *