پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

۸.۴ میلیون خانوار در کشور مشمول برق رایگان می شوند

۸.۴ میلیون خانوار در کشور مشمول برق رایگان می شوند

وزیر نیرو گفت: کم‌مصرف‌ها در حوزه انرژی از تخفیف صد درصدی برخوردار می‌شوند ومطابق آمار بر اساس الگوی مصرف، حدود هشت میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار جزو مشترکان کم مصرف هستند.

به‌گزارش روز چهارشنبه  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «رضا اردکانیان» ضمن اشاره به مصوبه دولت مبنی بر رایگان شدن برق ۳۰ میلیون نفر در کشور افزود: اصل این طرح برای اصلاح مصرف است و بر این اساس مصرف‌کنندگان در بخش خانگی به سه دسته «خوش مصرف‌ها» با حدود ۱۶.۵ میلیون مشترک خانگی، «کم‌مصرف‌ها» و «پرمصرف‌ها» تقسیم شده‌اند.
وی افزود: اکنون این طرح در بخش برق است و مصوبه هیات وزیران به ما دو ماه فرصت داده مقدمه‌های اجرای آن را فراهم سازیم تا برای کوتاه شدن زمان تلاش شود و اصل موضوع اطلاع رسانی و آموزش است. استارت‌آپ‌های زیادی در این زمینه فعال خواهند شد و صدا و سیما همکاری وسیعی خواهد داشت.
وزیر نیرو اضافه کرد: آب و برق دو محصول بسیار مهم در هر جامعه‌ای است که ارتباط مستقیم با رفاه، آسایش، امنیت خاطر و سلامت مردم دارند و در منطقه ایران به لحاظ وضعیت اقلیمی که منطقه‌ای خشک و نیمه خشک است، اهمیت این موضوع بیشتر و این نیاز در تابستان شدیدتر احساس می‌شود، شرایط کرونایی هم موضوع را خیلی مهم می‌کند.
وی گفت: توانستیم با همراهی مردم بویژه در ماه‌های اخیر در مصرف آب و برق، اوج بار برق را در یک تابستان گرم با موفقیت پشت سر گذاشته و نسبت به سال‌های قبل که همیشه این اوج بار حدود پنج درصد افزایش ‌داشت و ناچار بودیم برای تامین آن از مدت‌ها قبل یک سرمایه‌گذاری سنگین برای احداث نیروگاه‌ها داشته باشیم، اوج بار در تابستان امسال همانند سال گذشته یک درصد افزایش داشت، اما انرژی بیشتری عرضه شد.
اردکانیان خاطرنشان‌کرد: امسال در حالی که خیلی از کشورهای صنعتی دنیا به دلیل شرایط کرونایی و رکود و کسادی گزارش دادند پنج تا ۲۵ درصد انرژی کمتری را مصرف کردند و بازار برای آن وجود نداشت در صنایع بزرگمان بیش از ۱۱ درصد و عرضه انرژی در کل در کشور ۴.۵ درصد نسبت به سال قبل بیشتر بود.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *