پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

کره شمالی آزمایش سلاحی جدید را تایید کرد .

کره شمالی آزمایش سلاحی جدید را تایید کرد .

*مقام‌های نظامی کره جنوبی اعلام کردند به نظر می‌رسد که همسایه شمالی روز شنبه دو موشک بالستیک کوتاه‌بُرد آزمایش کرده است. این موشک‌ها از شهر «هامهونگ» در شمال شرقی کره شمالی شلیک شد و پس از چهارصد کیلومتر پرواز در آب‌های میان شبه‌جزیره کره و ژاپن فرود آمد.

تهران – ایرنا – خبرگزاری کره شمالی با انتشار گزارشی در مورد سلسله آزمایش‌های موشکی اخیر این کشور اعلام کرد که پیونگ یانگ «سلاح جدیدی» آزمایش کرده و «کیم جونگ اون» شخصا بر آن نظارت داشته است.

این خبرگزاری درباره ماهیت آزمایش موشکی روز شنبه خبری نداد اما وزارت خارجه کره شمالی آن را «آزمایشی برای توسعه سلاح‌های متعارف» نامید.
خبرگزاری کره شمالی در مورد آزمایش موشکی روز شنبه نوشت که رهبر این کشور «در مقام نظارت قرار داشت و آزمایش موشکی را هدایت کرد» و از نتیجه آن «بسیار راضی بود.»
مقام‌های نظامی کره جنوبی اعلام کردند به نظر می‌رسد که همسایه شمالی روز شنبه دو موشک بالستیک کوتاه‌بُرد آزمایش کرده است. این موشک‌ها از شهر «هامهونگ» در شمال شرقی کره شمالی شلیک شد و پس از چهارصد کیلومتر پرواز در آب‌های میان شبه‌جزیره کره و ژاپن فرود آمد.
خبرگزاری کره شمالی در ادامه گزارش خود افزود، رهبر این کشور پس از دریافت گزارشی در مورد تولید یک سلاح جدید «بلافاصله» دستور آزمایش آن را صادر کرد.
آزمایش موشکی روز شنبه پنجمین مورد از آزمایش‌های تسلیحاتی این کشور طی دو هفته اخیر بود. این آزمایش‌ها اعتراضی به رزمایش‌های نظامی آمریکا و کره جنوبی بوده است.
وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای گفت کره جنوبی «یک تمرین نظامی تهاجمی علیه ما آغاز کرده است.»
این وزارتخانه افزود: هر گونه گفت‌وگویی در آینده میان ما جمهوری دموکراتیک خلق کره شمالی خواهد بود، نه میان شمال و جنوب [شبه جزیره کره].
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه گفت که با مخالفت کیم با رزمایش‌های نظامی موافق است و آزمایش‌های موشکی کره شمالی مساله مهمی نیست.
ترامپ روز شنبه نیز اعلام کرد که کیم برای ملاقات دوباره و ازسرگیری مذاکره با آمریکا بعد از اتمام رزمایش مشترک کره جنوبی و ایالات متحده، ابراز علاقه کرده است.
رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد که رهبر کره شمالی در نامه‌ای به او «بابت آزمایش موشک‌های کوتاه‌بُرد عذرخواهی کوچکی» کرده است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *