جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

ادعای دیلی پست : به درخواست مقامات دولت باراک اوباما « ایرانیان » وارد بازی ترامپ نشوند !!

ادعای دیلی پست : به درخواست مقامات دولت باراک اوباما « ایرانیان  » وارد بازی ترامپ نشوند !!

پایگاه خبری دیلی بیست در گزارش ادعایی خود آورده است که در پی افزایش تنش‌ها میان تهران و واشنگتن چند تن از مقام‌های دولت باراک اوباما (رئیس جمهور پیشین آمریکا) در تماس‌های خود با مقامات دولت ایران، شامل محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه از تهران خواسته‌اند تا وارد بازی با رئیس جمهور ترامپ نشود و خونسردی خود را حفظ کند.

بنا بر ادعای دیلی بیست، گفت‌وگو میان مقامات دولت اوباما و مقامات دولت ایران از نوامبر ۲۰۱۶ ادامه داشته است و ظریف که هر سال برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر می‌کند، به‌طور معمول با قانونگذاران، اندیشکده‌ها، روزنامه‌نگاران و مقامات سابق آمریکایی دیدار می‌کند.

در ادامه این گزارش ادعا شده است: اما تماس‌های اخیر که به‌طور شخصی و تلفنی و در طول دو ماه اخیر بوده است در حالی صورت گرفته که خطوط ارتباطی میان تهران و واشنگتن از طریق واسطه‌هایی در اروپا و نقاط دیگر ضعیف شده‌اند.

چند مقام پیشین آمریکایی در گفت‌گو با دیلی بیست تاکید کردند که گفت‌وگوهایشان با مقام‌های دولت ایران کاملاً نرمال بوده است اما به گفته یک دستیار کنگره، این تماس‌ها می‌تواند هشداری برای دولت دونالد ترامپ و پیام‌هایش به دولت ایران باشد.

این دستیار کنگره افزود: مهم نیست که آنها به ایرانی‌ها چه گفتند. مهم این است که آنها (با این کار) چه پیامی به متحدان سیاسی خود در آمریکا می‌دهند. این اقدامی است برای ایجاد دو دستگی در دولت ترامپ و انزوای آن.

منبع : ایسنا

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *