شنبه 01 اردیبهشت 1403 - Saturday 20 April 2024

افزایش «جرایم ناشی از نفرت» در شهرهای بزرگ آمریکا برای پنجمین سال متوالی

افزایش «جرایم ناشی از نفرت» در شهرهای بزرگ آمریکا برای پنجمین سال متوالی

آمارهای یک مؤسسه مطالعاتی نشان می‌دهد میزان جرایم ناشی از نفرت در 30 شهر بزرگ آمریکا برای پنجمین سال متوالی روندی افزایشی داشته است.

گزارش تازه مرکز مطالعات نفرت و افراط‌گرایی نشان می‌دهد میزان جرایم ناشی از نفرت (Hate crimes) در شهرهای بزرگ آمریکا در سال ۲۰۱۸ نیز روندی صعودی داشته است.

به نوشته نشریه «فوربس»، بر اساس مطالعه این مرکز وابسته به دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، در سال گذشته میلادی آمار جرایم ناشی از نفرت در ۳۰ شهر بزرگ آمریکا ۹ درصد افزایش یافته است. این، بیشترین میزان افزایش از سال ۲۰۱۵ به بعد به شمار می‌آید.

جرایم ناشی از نفرت اصطلاحا به جرایم عمدتا خشونت‌باری گفته می‌شود که انگیزه ارتکاب آن‌ها تنفر از یک قومیت، یک مذهب، یک نژاد یا دیگر ویژگی‌های شخصیتی افراد هدف، باشد.

بنا بر این گزارش، در سال ۲۰۱۸ در شهرهای مورد مطالعه ۲۰۰۹ مورد جرم ناشی از نفرت ثبت شده است. این در حالی است که این رقم در سال پیش از آن، ۱۸۳۶ مورد بوده است. آمار سال ۲۰۱۸، در قیاس با سال ۲۰۱۰، بیش از ۴۲ درصد افزایش یافته است.

در این گزارش، از مسلمان‌ها، سیاه‌پوستان، لاتین‌تبارها و یهودیان به عنوان قربانیان حملات برآمده از نفرت، یاد شده است.

 

 

این آمار در حالی منتشر می‌شود که این هفته در جریان دو تیراندازی جمعی در آمریکا، بیش از ۳۰ نفر کشته و ده‌ها تن زخمی شدند.

شواهد نشان می‌دهد دستکم یکی از این تیراندازی‌ها، انگیزه‌های نژادپرستانه داشته است. در این تیراندازی، مهاجم  سفیدپوست و راستگرا، با طرح قبلی به شهر «ال پاسو» ایالت تگزاس رفته و با اسلحه خودکار تعداد زیادی را هدف قرار داده است. ال پاسو اکثریتی لاتین‌تبار دارد و مهاجم هنگام تیراندازی شعارهایی علیه مهاجرین و لاتین‌ها فریاد می‌زده‌ است.

منبع : فارس

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *