پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

” برایان هوک ” : ما خواهان برقراری روابط میان تهران – واشنگتن هستیم.

” برایان هوک ” : ما خواهان برقراری روابط میان تهران – واشنگتن هستیم.

* من بر این باورم كه اعمال تغییرات در ایران برقراری مجدد روابط را ممكن می سازد.

 

در حالیكه اقدام غیرقانونی دولت آمریكا درقراردادن سپاه پاسداران درفهرست گروههای تروریستی باردیگر چهره خصمانه و سیاست دوگانه این كشور علیه ایران را آشكار كرد؛ «برایان هوك» نماینده ویژه وزارت خارجه آمریكا در امور ایران در مقاله ای خواستار برقراری روابط ایران و امریكا شد.

 برایان هوك در مقاله‌ای كه در روزنامه نیویورك ‌تایمز منتشر شد ؛ با حمایت از تصمیم جنگ طلبانه ترامپ نوشت، ما خواهان برقراری روابط میان تهران – واشنگتن هستیم.
برایان هوك در این نوشتار با نادیده گرفتن چهار دهه مانع تراشی و سیاست های ظالمانه كشورش علیه ایران از جمله سال ها جاسوسی مستشاران و دیپلمات های آمریكایی در ایران نوشت كه درصورت برقراری روابط دیپلماتیك ، دولت واشنگتن مجدداً سفارت خود در تهران را بازگشایی خواهد كرد و صدور ویزاهای توریستی ، تجاری و دانشجویی از سر گرفته خواهند شد و پروازهای مستقیم تهران به نیویورك و لس‌آنجلس نیز برقرار خواهد شد.
نماینده ویژه وزارت خارجه امریكا در امور ایران كه كشورش در طول 40 سال گذشته از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به منافع ملت ایران دریغ نكرده است ؛ همچنین در اظهاراتی مضحكانه مدعی شد كه بعد از برقراری روابط دوكشور، مشكلات مسكن، آلودگی هوای تهران و آبی ایران حل خواهد شد.
هوك در این مقاله تلویحا باردیگر لفاظی های مقامات كاخ سفید مبنی بر ضرورت تغییر رفتار ایران را تكررار كرد و نوشت : برخی از دوستان دیپلمات به من توصیه می‌كنند كه برقراری چنین روابطی میان ایران و امریكا غیرواقعی است اما من بر این باورم كه اعمال تغییرات در ایران برقراری مجدد روابط را ممكن می سازد.
حمایت مستقیم آمریكا از جنگ تحمیلی صدام علیه ایران ؛ ارسال گسترده سلاح و تجهیزات نظامی آمریكا برای رژیم عراق ، حمله موشكی آمریكا به هواپیمای مسافربری ایران در آسمان خلیج فارس ، حمایت آمریكا از گروهك تروریستی منافقین كه دستشان به خون 17 هزار شهروند ایرانی آغشته است و … تنها بخشی از جنایات آمریكا علیه ملت ایران به شمار می رود.
تحلیلگران سیاسی معتقدند ؛ ملت ایران هرگز فریب پیام های دروغین و ظاهری سردمداران كاخ سفید را نخواهند خورد و قطعا این فضاسازی های تبلیغاتی ؛ نمی تواند لكه ننگ جنایات آمریكا علیه ملت ایران را پاك كند.
منبع : ایرنا

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *