جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

بزرگترین رزمایش نظامی ونزوئلا در اوج تنش ها با آمریکا آغاز شد .

بزرگترین رزمایش نظامی ونزوئلا در اوج تنش ها با آمریکا آغاز شد .
*نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا  به طور مستقیم بر این رزمایش بزرگ  نظامی که با حضور بیش از یک میلیون نفر از نظامیان این کشور از روز چهارشنبه آغاز شده، نظارت دارد.

*درصدد هستیم در این رزمایش بزرگ چندین سلاح مختلف برای حفاظت از کشوررا مورد آزمایش قرار دهیم.

تهران- ایرنا- منابع خبری گزارش دادند: ونزوئلا دومین رزمایش نظامی بزرگ آبی- خاکی را در اوج تنش ها با آمریکا در  آب های دریای کارائیب در خلیج ونزوئلا آغاز کرد. مانوری که تحلیلگران بین المللی آن را ارسال پیامی آشکار از سوی کاراکاس به واشنگتن ارزیابی کردند.

رسانه های بین المللی آسیایی در این زمینه گزارش داد: نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا  به طور مستقیم بر این رزمایش بزرگ  نظامی که با حضور بیش از یک میلیون نفر از نظامیان این کشور از روز چهارشنبه آغاز شده، نظارت دارد.

خبرگزاری شین هوا دراین زمینه نوشت: مادورو هدف از برگزاری این رزمایش را دفاع از تمامیت ارضی ونزوئلا دانست و گفت: درصدد هستیم در این رزمایش بزرگ چندین سلاح مختلف برای حفاظت از کشوررا مورد آزمایش قرار دهیم.

طبق این گزارش وی با صدور فرمان آغاز این رزمایش از هموطنانش خواست تا به همه سربازان این کشور برای دفاع و حفاظت از کشورشان بپیوندند.

رئیس جمهوری ونزوئلا  افزود: در این برنامه بزرگ دفاعی- نظامی بیش از یک میلیون نفر از مردان و زنان ونزوئلایی با گروه های شبه نظامی هماهنگ شده اند.

قرار است این رزمایش در سه مرحله تا پایان روز 30 آگوست سال جاری میلادی ادامه داشته باشد.

خبرگزاری تاس نیز دراین زمینه گزارش داد: به گفته مادورو  مرحله اول این رزمایش با عنوان ” کمپین آزادی  سیمون بولیوار 2019″ به مدت  5 روز ادامه خواهد داشت.

براساس این گزارش، این رزمایش نظامی در اوج تنش های ایجاد شده میان آمریکا و ونزوئلا درحال برگزاری است.

آخرین مانور نظامی بزرگ در ونزوئلا در فوریه گذشته برگزار شد.

یک مقام ارشد واشنگتن در هفته جاری اعلام کرد آمریکا آماده اعمال تحریم های شدیدتر علیه «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا و با هدف ترک وی از قدرت است.

«مائوریسیو کلاور کارون» رئیس بخش نیمکره غربی شورای امنیت ملی آمریکا به خبرگزاری افه اسپانیا اعلام کرد که آمریکا و همپیمانان این کشور به نیکلاس مادورو زمانی را برای ترک قدرت می دهد که در صورت عدم انجام این اقدام، وی با پیامدهای شدید بیشتری روبرو خواهد شد.

در ژانویه سال ۲۰۱۹ (دی ۱۳۹۷) “خوان گوایدو” رئیس مجمع ملی ونزوئلا با شروع مجدد دولت نیکولاس مادورو، صحت انتخابات ریاست جمهوری را زیر سووال برد و خود را به عنوان رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا معرفی کرد، از آن زمان تاکنون بحران سیاسی به بحران اقتصادی افزوده شده است.

مشکلات اقتصادی برای چند ماه ونزوئلا را به سوی بحرانی سیاسی کشانده است. بحران اقتصادی در این کشور باعث کمبود مواد غذایی و دارو، قطعی برق و سیل عظیمی از مهاجرت شده است. طی سال‌های گذشته دستکم سه میلیون نفر از این کشور به کشورهای دیگر گریخته اند.

ونزوئلا بدنبال راههای مختلف برای جبران هزینه و درآمدهای خود است و در این راستا دولت مادورو توانسته برای بدست آوردن درآمد و به رغم مواجهه با تحریم‌های آمریکا، بخشی از ذخایر طلا خود را بفروشد.

دولت مادورو امیدوار است با همکاری کشورهایی همچون روسیه و چین با تحریم‌های اقتصادی آمریکا مقابله کند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *