پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

ترامپ : نه من نمی‌خواهم بجنگم / جنگ به اقتصاد و مردم آسیب می‌رساند.

ترامپ : نه من نمی‌خواهم بجنگم / جنگ به اقتصاد و مردم آسیب می‌رساند.

دونالد ترامپ شامگاه یکشنبه در گفت و گوی ضبط شده با فاکس نیوز این مطلب را مطرح کرد و بار دیگر به سیاست باراک اوباما در توافق هسته‌ای با ایران تاخت.
وی با بیان اینکه ما به کشور دیگری که سلاح اتمی داشته باشد، نیاز نداریم، افزود: به خصوص اگر این کشور، ویژه باشد. توافق هسته‌ای یک توافق وحشتناک بود.
رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد:به موجب این توافق، ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد به آن‌ها پرداخت شد. این یک کار فاجعه بار بود. ما حق بازرسی نداریم. ما حق بازرسی خوب محروم بودیم. ما از اینکه برای بازرسی از برخی سایت‌های مهم همچون سایت‌های نظامی اجازه داده نمی‌شود، نگران هستیم.
ترامپ با بیان اینکه در آغاز ریاست جمهوری خود به پنتاگون رفته است و در آنجا ۱۴ تا ۱۵ سایت در خاورمیانه به من نشان دادند که مشکل داشت، اضافه کرد: هر یک از این مناطق به وسیله ایران تحریک شده بود. این فاجعه بود، ایران بسیار قوی بود.

وی اظهار کرد: من به توافق هسته‌ای ایران پایان دادم. من تنها می‌خواهم که آن‌ها سلاح اتمی نداشته باشند تا نتوانند تهدیدی برای ما باشند. جنگ به اقتصاد و مردم آسیب می‌رساند.

رئیس جمهوری آمریکا به کره شمالی اشاره کرد و گفت بعد از دیدار نخست ما در سنگاپور، دیدم که کیم آماده توافق است. از آن زمان تا کنون هیچ آزمایش موشکی انجام نداده است. اجازه دهید ببینیم که چه پیش خواهد آمد.

ترامپ افزود: من نمی‌توانم اجازه دهم ایران سلاح اتمی داشته باشد. الان نزدیک به ۱۹ سال است که درگیر جنگ هستیم. شما مجتمع‌های صنعتی نظامی دارید که علاقه دارند جنگ باشد. ما ۱۰۰ درصد مناطق را از سیطره خلافت داعش آزاد کردیم و می‌خواهم که نیروهایمان به خانه بازگردند.

وی ادامه داد:، اما شما در اینجا کسانی را دارید که نمی‌خواهند خارج شوند. شما افرادی را دارید که به دنبال جنگ هستند، نه من نمی‌خواهم بجنگم. شما موقعیتی همچون ایران را دارید که نمی‌توانید به آن‌ها اجازه دهید سلاح اتمی داشته باشند.

منبع : فاکس نیوز

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *