پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

تلاش صهیونیست‌ها برای تغییر بافت جمعیتی فلسطین با اسکان ۲۰۰۰ اتیوپیایی

تلاش صهیونیست‌ها برای تغییر بافت جمعیتی فلسطین با اسکان ۲۰۰۰ اتیوپیایی

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه در گفت وگوی تلفنی با نخست‌ وزیر اتیوپی اعلام کرد که  دو هزار یهودی این کشور را در فلسطین اشغالی اسکان خواهد داد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای «i۲۴» رژیم صهیونیستی، نتانیاهو در گفت وگو با «آبی احمد» اعلام کرد که به آنچه که او تداوم مهاجرت یهودیان به اسرائیل خوانده، متعهد است.

بر اساس این گزارش، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به همتای اتیوپیایی خود اطلاع داده که قصد دارد دو هزار یهودی از ساکنان آدیس آبابا پایتخت اتیوپی و شهر «گوندار» را فوراً در فلسطین اشغالی اسکان دهد.

پیش‌تر نیز دیوان نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که ۳۷۰ میلیون شِکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) را به اسکان یهودیان اهل اتیوپی موسوم به فلاشا اختصاص خواهد داد.

حدود ۱۵۰ هزار یهودی فلاشا در سرزمین‌های اشغالی زندگی می‌کنند که بیش از ۲۰ هزار نفر از آن‌ها در آنجا متولد شدند.

رژیم صهیونیستی با مهاجرت یهودیان اتیوپیای به سرزمین‌های اشغالی قصد دارد تا بافت جمعیتی فلسطین اشغالی را تغییر دهد.

اغلب یهودیان اتیوپیایی تبار در مناطق خاصی در فلسطین اشغالی سکونت دارند. بزرگ‌ترین محل سکونت و تجمع آنها در شهرک «کریات اربع» نزدیک «الخلیل» است و همچنین در نزدیکی «صفد» در «الجلیل» و در شهر «عسقلان»؛ برخی از آنها نیز نزدیک بیت المقدس و در شهرک‌های «راموت» و «بیت مئیر» و «تله زئیف» هستند.

یهودیان فلاشا و یهودیان شرقی، پیوسته از تبعیض مقام‌های صهیونیستی علیه خود شکایت دارند و می‌گویند از حقوق مساوی با یهودیان غربی برخوردار نیستند.

یهودیان اتیوپی «فلاشا» از جمله گروه‌های فقیری هستند که بنا بر وعده‌های صهیونیست‌ها به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کردند؛ اما در آنجا مورد تبعیض شدید قرار گرفته و به آنها به چشم شهروندان درجه سه نگاه می‌شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *