جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

تنور شبکه‌های اجتماعی جهان داغ از آتش ناآرامی‌های آمریکا

تنور شبکه‌های اجتماعی جهان داغ از آتش ناآرامی‌های آمریکا

 شبکه‌های اجتماعی در آمریکا و کشورهای مختلف جهان مملو از تصاویر و فیلم‌های آشوب و حمله نیروهای پلیس آمریکا به معترضان خشمگینی است در اعتراض به قتل یک شهروند سیاهپوست بدست پلیس سفید پوست در ایالت مینه سوتا، چند روز است به خیابان‌ها آمده‌اند.

به گزارش ایرنا چهار روز پس از آغاز اعتراض‌ها به قتل جورج فلوید سیاهپوست به دست درک شووین پلیس سفید پوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا، دامنه تظاهرات به بسیاری از شهرهای آمریکای کشیده و برخی نقاط شاهد درگیری پلیس با معترضان و خبرنگاران، غارت فروشگاه‌ها، تخریب اموال و اماکن عمومی، حمله به خبرنگاران، تیراندازی به معترضان و در یک کلام هرج و مرج تمام عیار است.

شب گذشته یک جوان 19 ساله در شهر دیترویت ایالت میشیگان بر اثر شلیک نیروهای پلیس کشته شد و دهها نفر از مردم معترض در ایالت مینه سوتا بازداشت شدند. فرماندار شهر مینیاپولیس در این شهر حکومت نظامی اعلام کرده است.

دیشب پلیس نیویورک در محله بروکلین با مردمی که در اعتراض به قتل فلوید به خیابان‌ها آمده بودند، درگیر شد و تعدادی از آنان را دستگیر و برخی را مورد ضرب و شتم قرار داد. در این میان برخورد خشونت آمیز پلیس با یک دختر جوان و پرتاب وی به روی زمین در شبکه‌های اجتماعی بیننده فراوانی داشت.

پلیس در شهر لوئی ویل ایالت کنتاکی برای متفرق کردن معترضان روانه خیابان شد و به خبرنگار و فیلمبردار شبکه تلویزیونی محلی گلوله فلفل شلیک کرد. آشوب و هرج و مرج تا جایی بالا گرفت که معترضان نیز هدف حمله دیگران قرار گرفتند و با شلیک یک تیرانداز ناشناس ۷ تن مجروح شدند. در شهر بِیکِرسفیلد ایالت کالیفرنیا نیز یک خودرو تعدادی از معترضان را زیر گرفت و از محل فرار کرد.

پلیس کالیفرنیا ضمن غیرقانونی اعلام کردن هر گونه تجمع در لس آنجلس از معترضان خواست تا به نحو مسالمت آمیز خود را تسلیم کنند و معترضانی را که در اوکلند کالیفرنیا اجتماع کرده بودند با پرتاب گاز اشک آور متفرق کرد.

تنها پلیس نبود که خبرنگاران و اصحاب رسانه را هدف قرار داد. خبرنگاران و فیلمبردار شبکه فاکس نیوز که برای پوشش تصویری تجمع معترضان در برابر کاخ سفید راهی این نقطه شده بودند با حمله جمعیت مجبور به ترک محل شدند. در آتلانتای جورجیا نیز صدها معترض به ساختمان اصلی شبکه سی ان ان حمله کرده و ساعاتی با پلیس درگیر بودند.

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *