پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

” حسن روحانی ” : تردیدی نداریم که پیروزی شما در برابر یک توطئه بزرگ در این منطقه به سرکردگی آمریکا و … ، پیروزی بزرگی برای ملت سوریه و کل منطقه است.

” حسن روحانی ” : تردیدی نداریم که پیروزی شما در برابر یک توطئه بزرگ در این منطقه به سرکردگی آمریکا و … ، پیروزی بزرگی برای ملت سوریه و کل منطقه است.

حجه الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در دیدار ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه، اظهار داشت: با آغاز پیروزی انقلاب اسلامی، روابط دوستانه و نزدیک تهران – دمشق نیز با اهتمام ویژه رهبران دو کشور شروع شد و این روابط با سرعت بیشتر و در همه زمینه‌ها در راستای منافع و مصالح دو ملت ادامه خواهد داشت.

وی روابط ایران و سوریه را برادرانه، صمیمی و مستحکم‌تر از همیشه توصیف کرد و گفت: یکی از اهداف مهم منطقه‌ای و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران ثبات و امنیت کامل سوریه و برقراری شرایط عادی در سوریه و بازگشت مردم این کشور به زندگی عادی است.

رئیس جمهور با تبریک موفقیت‌ها و پیروزی‌های دولت و ملت سوریه در ایستادگی و مبارزه با تروریسم، گفت: تردیدی نداریم که پیروزی شما در برابر یک توطئه بزرگ در این منطقه به سرکردگی آمریکا و برخی کشورهای دیگر، موفقیت و پیروزی بزرگی برای ملت سوریه و کل منطقه است.

روحانی با اشاره به اینکه سوریه تا رسیدن به پیروزی کامل، هنوز با مشکلات و موانعی مواجه است، اظهار داشت: غلبه بر این مشکلات، اهداف مشترک بین دو کشور است. بنابراین ضرورت دارد همکاری‌ها و هماهنگی‌های خود را در همه زمینه‌ها هر چه بیشتر تقویت کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه سطح روابط دو کشور و دو ملت در بلندمدت باید مستحکم بماند، اظهار داشت: برای تحقق این هدف باید با حساسیت، دقت و با در نظر گرفتن مصالح و منافع دو ملت گام‌های خود را به پیش برداریم.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *