جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

حمله به سفارت آمریکا در بغداد با اهداف مشکوکی صورت گرفت

حمله به سفارت آمریکا در بغداد با اهداف مشکوکی صورت گرفت

*این رهبر برجسته گروه های مقاومت عراق، خواستار اقدام حفاظتی و امنیتی گسترده دولت در حمایت و حراست از مکان های دیپلماتیک و افشای نام افراد یا گروه های حمله کننده به سفارت آمریکا در بغداد شد.

بغداد- ایرنا«هادی العامری» رئیس «ائتلاف الفتح» عراق امروز (دوشنبه) حمله راکتی به سفارت آمریکا در بغداد را مشکوک خواند و گفت که این کار با هدف خطرناک و بهانه قرار دادن آن به منظور جلوگیری از خروج نیروهای آمریکایی از عراق انجام شده است.

وی در بیانیه ای اعلام کرد که ما با تجاوز به سفارتخانه ها و اماکن دیپلماتیک در عراق مخالف هستیم.
العامری تاکید کرد که این اقدام های خرابکارانه با هدف ایجاد فتنه و جلوگیری از پروژه حاکمیتی و خروج نیروهای خارجی که پارلمان عراق آن را تصویب کرد، انجام شده است.
این رهبر برجسته گروه های مقاومت عراق، خواستار اقدام حفاظتی و امنیتی گسترده دولت در حمایت و حراست از مکان های دیپلماتیک و افشای نام افراد یا گروه های حمله کننده به سفارت آمریکا در بغداد شد.
در همین حال، «جواد الطلیباوی» از فرماندهان “جنبش عصائب اهل الحق” (به رهبری قیس الخزعلی) امروز ضمن تکذیب ارتباط دادن حمله راکتی سفارت آمریکا به گروه های مقاومت، تاکید کرد که راکت های شلیک شده در حمله به سفارت آمریکا از جمله سلاح هایی می باشد که گروه های مقاومت سال ها است از آنها استفاده نمی کنند.

عصر یکشنبه پنج راکت کاتیوشا به سمت منطقه امنیتی سبز در مرکز بغداد شلیک شد که یکی از آنها در سفارت آمریکا فرود آمد.

یک مقام نظامی آمریکا اعلام کرد که راکت به ساختمان غذاخوری سفارت اصابت کرده است.

«عادل عبدالمهدی» و «محمد الحلبوسی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور و رئیس پارلمان عراق یکشنبه شب بلافاصله در بیانیه های جداگانه این حمله را محکوم کردند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *