جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

رئیس تروریست‌های سنتکام: حملات به نیروهایمان در عراق افزایش یافته است

رئیس تروریست‌های سنتکام: حملات به نیروهایمان در عراق افزایش یافته است

فرمانده ستاد نیروهای تروریست «سنتکام» با تکرار اتهام‌زنی به ایران تصریح کرد که حملات گروه‌های مقاومت عراق به نیروهای آمریکایی در 6 ماه اول 2020 در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش فارس، ژنرال «فرانک مک‌کنزی» فرمانده ستاد نیروهای ترریست آمریکایی در غرب آسیا (سنتکام) در گفت‌وگو با شبکه «ان بی سی نیوز» تصریح کرد که حملات به ارتش آمریکا در عراق در نیمه اول ۲۰۲۰ در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته میلادی، افزایش داشته است.

وی ضمن تأکید بر تداوم حملات گروههای مقاومت عراق به نیروهای آمریکایی گفت: «در نیمه اول امسال در مقایسه با نیمه اول سال گذشته، حملات غیرمستقیم بیشتری در اطراف و علیه پایگاههای خود داشتیم. این حملات مرگبار نبوده است و این مسئله خوبی است اما همچنان ادامه دارد».

مک کنزی در مصاحبه خود با تکرار سناریوی اتهام زنی به ایران، مدعی شد که گروههای مقاومتی که نیروهای آمریکایی را در عراق هدف حملات خود قرار می‌دهند با ایران ارتباط دارند، افزود: «هدف ایران، وادار کردن ایالات متحده برای خروج از منطقه است».

فرمانده تروریست‌های سنتکام همچنین جمهوری اسلامی ایران را به تلاش برای اعمال نفوذ در دولت عراق برای اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور متهم کرد و مدعی شد: «هم‌اکنون حداقل برای من روشن شده است که چنین راه‌حلی برای آنها رخ نخواهد داد و دولت عراق، مزایای حفظ روابط طولانی‌مدت امنیتی با ایالات متحده، ناتو و شرکای ائتلاف ما را مشاهده می‌کند».

وی در حالی چنین ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرده است که دی ماه سال ۹۸ به دنبال اقدام جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون رئیس سازمان الحشد‌الشعبی در بغداد، پارلمان عراق طرح اخراج نظامیان آمریکایی از عراق را تصویب کرد.

مک کنزی در ادامه با متهم کردن ایران به اقدامات تهاجمی در منطقه گفت که ارتش آمریکا سامانه‌های ضدموشکی آمریکا از جمله پاتریوت را به منظور آمادگی در برابر «اقدامات تهاجمی» ایران در منطقه مستقر کرده است.

وی در بخشی از مصاحبه خود در خصوص ارتباط دادن حملات به نظامیان آمریکایی در عراق مدعی شد: «به این فکر می‌کنید که چه میزان (اقدامات علیه آمریکا در عراق) تحت فرمان ایران انجام می‌شود و چه اندازه از آن توسط نائبان مستقر که فرماندهی و کنترل ناقصی دارند انجام می‌شود. نکته اصلی اینجاست که حتی اگر این حملات مستقیماً به دستور ایران انجام نگیرد، آنها سلاح‌هایی را مورد استفاده قرار می‌دهند که زمانی ایران در اختیار آنها قرار داده بود بنابراین و حتی اگر ایران دستور انجام چنین چیزی (حملاتی) را نداده باشد، قطعاً مسئولیت اخلاقی این قضیه برعهده آنها است».

فرمانده تروریست‌های سنتکام در حالی از مسئولیت اخلاقی سخن به میان آورده است که علیرغم گزارش‌های معتبر جامعه بین‌المللی در خصوص غیرقانونی بودن تجاوزات سعودی‌ها به یمن و کشتار غیرنظامیان، واشنگتن همچنان از ائتلاف تحت رهبری ریاض در یمن حمایت می‌کند.

اظهارات جدید مک کنزی درست چند روز بعد از آن مطرح می‌شود که پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد که تا پایان سپتامبر (اواسط مهرماه) دو هزار نظامی آمریکایی را از عراق خارج کرده و مجموع نظامیان باقیمانده آمریکایی در عراق را به سه هزار نیرو می‌رساند.

در حال حاضر حدود پنج هزار و ۲۰۰ نظامی آمریکایی به بهانه کمک به بغداد در مقابله با تروریست‌های داعش، در عراق مستقر هستند.

انتهای پیام/

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *