شنبه 01 اردیبهشت 1403 - Saturday 20 April 2024

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس : بازداشت خبرنگار پرس. تی.وی تحت هر عنوانی که باشد برخلاف قوانین داخلی آمریکا و مقررات بین المللی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس : بازداشت خبرنگار پرس. تی.وی تحت هر عنوانی که باشد برخلاف قوانین داخلی آمریکا و مقررات بین المللی است.

این خانم مظلوم را که هیچ گونه تخطی از اصول حرفه‌ای خبرنگاری نداشته است، صرفا با حکم رئیس جمهور آمریکا بازداشت شده است.

سرویس بین الملل ” رواپرس ” :

” فلاحت پیشه ” ایالات متحده تحت هر عنوانی که خبرنگار پرس. تی.وی دستگیر شده باشد، این اقدام برخلاف قوانین داخلی آمریکا و مقررات بین المللی است.

” فلاحت پیشه ”  امروز در کنفرانس مطبوعاتی گفت:  این اقدام یادآور یک واقعیتی است که از سال ۲۰۰۱ میلادی و از زمان بوش پسر تصویب شد.مبنی بر اینکه در آمریکا همه حقوق مربوط به آزادی های مدنی، آزادی بیان و آزادی رسانه را می‌توان تعطیل کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه دستگیری خانم هاشمی براساس حکم خلافِ قانونی است که شخص ترامپ داده است، تصریح کرد: کشوری که تاکنون ادعای دموکراسی و دفاع از آزادی بیان داشته است، این خانم مظلوم را که هیچ گونه تخطی از اصول حرفه‌ای خبرنگاری نداشته است، صرفا با حکم رئیس جمهورش بازداشت کرده است.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس با بیان اینکه این اتفاق نشان‌دهنده واقعیت سیاست ایالات متحده آمریکا است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران قطعا در محافل بین‌المللی، در قالب پیگیری‌های رسمی و همچنین در عرصه دیپلماسی عمومی این موضوع را مطرح می‌کند که برخلاف ادعای آمریکایی‌ها، این ایرانی‌ها هستند که همواره قربانی استانداردهای دوگانه‌ای هستند که در آمریکا شکل گرفته است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *