پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

سردار سلامی: حاج قاسم ۴۱ سال مدام در ‌جهاد بود/ دشمن فرمولی برای پیشروی ندارد

سردار سلامی: حاج قاسم ۴۱ سال مدام در ‌جهاد بود/ دشمن فرمولی برای پیشروی ندارد

 

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه دشمن فرمولی برای پیشروی ندارد، گفت: بطلان دشمن در نافهمی او از خصوصیات مردم و انقلاب ما آشکار است.

سردار حسین سلامی امروز در آیین تودیع و معارفه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان  اخلاص، ولایتمداری، مجاهدت و شهادت‌طلبی را از صفات برجسته مردم کرمان دانست و اظهار داشت: این ویژگی‌ها در وجود رزمندگان و فرماندهان آن جلوه پیدا کرده و زیباترین و درخشان‌ترین شخصیتی که توانست این خصوصیات را در اوج و شرایط شگفت‌انگیزی تجلی دهد و به‌عنوان نمادی از فضایل برجسته عالم‌گیر که مطمئنا هم در این دنیا و آخرت در جلوترین صفوف مقدم شهیدان قرار دارد، سردار حاج قاسم سلیمانی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: حاج قاسم واقعا محصول اخلاص و نماز شب بود او به واسطه این اخلاص جلوه‌هایی از مقام محمود را به‌دست آورده بود و خداوند محبوبیت و قدرت نفوذ و تسخیر دل‌ها را به او بخشیده بود.

سردار سلامی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی واقعا در هر عرصه‌ای از فضائل پیشگام و در عشق به ولایت بی‌نظیر و جلوتر از همه بود، در جهاد بر همه مقدم و به عمود خیمه دشمن از همه نزدیک‌تر بود، ۴۱ سال در میدان ماند و یک لحظه سستی و کوتاهی نکرد و توقف نداشت و یک آیینه تمام‌نمایی از تمام عظمت‌های پاسداری از دین، انقلاب، اسلام و آزادی بود.

وی افزود: این حقایق سردار سلیمانی را در موقعیتی قرار داد که تشییع پیکر مطهرش، بی‌نظیرترین تشییع جنازه تاریخ بشر بود و این نمایشی که مردم ایران و کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی در شهادت او نشان دادند بی‌نظیر بود، برای انقلاب یک روح و نفس جدید بود و انقلاب با شهادت حاج قاسم تجدید حیات کرد و روح دوباره در مردم دمیده شد، مقاومت زنده شد و تمام تصورات دشمن در هم فروپاشید و دشمن تازه متوجه شده که شهادت سردار سلیمانی جریان جدیدی را در پیکره مقاومت در سطح جهان ایجاد کرده است.

سردار سلامی با بیان اینکه کرمان زادگاه و پرورشگاه چنین فرمانده بی‌نظیری است زادگاه هویت و شخصیت و روح و منش و مرام و خصلتش به‌عنوان یک مکتب است و به فرموده رهبری ایشان تجسم یک مکتب بود، گفت: زمان هرچه که می‌گذرد، ابعاد عظیم این شخصیت فشرده که سال‌های سال پنهان و مخفی بود به‌دلیل موقعیت کاری اما به‌سرعت شکفته و عالم‌گیر شد.

وی اظهار کرد: امروز حاج قاسم به عنوان حجت و یک دلیل باطنی در میان ما است، به عنوان اسوه، نمونه و الگو که با مردم کرمان قرابت بیشتری دارد چون متعلق به این سرزمین است و آنقدر این دیار برای او جاذبه داشت که پیکر مطهرش در اینجا به خاک سپرده شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: ما سال بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم اما یک سال بسیار درخشان، حادثه‌های سختی گذشت انقلاب با فراز و نشیب‌های بسیار بزرگی روبه‌رو شد، نبرد ما با دشمنان انقلاب نزدیک و عملیاتی شد و آنها به صحنه نزدیک شدند و ما با آنها درگیر شدیم بعضی از پیروزی‌ها قابل بیان بود و برخی هم قابل بیان نبود و هنوز هم مکتوم است، سال سختی بود اما هم سال نصر و هم سال ظفر بود.

سردار سلامی با بیان اینکه تلاش‌های دشمن بسیار فشرده بود و هنوز هم هست، بخشی از امیدهای او فرو ریخت، عنوان کرد: امید به اینکه مردم ایران در اثر فشارهای اقتصادی و محاصره‌ها در خیابان‌ علیه نظام وارد عمل شوند و این محاسبات سال‌های سال برای دشمن امید ایجاد کرده بود اما خوشبختانه اتفاقات به گونه‌ای رقم خورد که همه باطل از آب درآمد، بطلان دشمن در نافهمی او از خصوصیات مردم و انقلاب ما به‌خوبی در صحنه‌ها آشکار شد زیرا مردم ما را نشناخته بود و اگر این صحنه‌ها به وجود نمی‌آید، دشمن نمی‌توانست درک کند که بین او و ملت ایران هیچ خصلتی وجود ندارد و هرگز ایرانی‌ها خود را خویشاوند استکبار نمی‌دانند.

وی با بیان اینکه ملت ایران در ابتدای سال که استکبار سپاه پاسداران را تروریست نامید به صحنه آمدند و حمایت کردند، گفت: با افزایش قیمت بنزین دشمن فکر می‌کرد کشور به میدان نبرد تبدیل می‌شود اما شکست خورد زیرا مردم صف خود را از آشوبگران جدا کردند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به امواج پس از شهادت سردار سلیمانی بیان کرد: در نماز جمعه تهران، راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات دشمن شکست خورد و ملت نشان داد حتی ذره‌ای از انقلاب خود کوتاه نمی‌آیند و معیارهایی را مردم از خود ساختند که دشمن باید فراتر از آن عمل کند که دیگر نمی‌تواند.

سردار سلامی با بیان اینکه امروز درگیر یک نبرد بیولوژیک هستیم ولی کشور با قوام، ثبات و استواری این راه سخت را طی می‌کند و سال را به پایان می‌برد، افزود: هر چه زمان می‌گذرد نسبت و نیاز ما به مردم بیشتر می‌شود و تاثیر مردم در حفظ انقلاب بالا می‌رود و احساس می‌کنیم که مردم جای نیروهای مسلح را در دفاع از انقلاب می‌گیرند و مردم ما را در مقابل دشمن سربلند کردند و همه جا ما را سربلند می‌کنند.

وی اظهار داشت: مردم تکیه‌گاه ما هستند و وقتی به دریای مردم متصل شویم پایان‌ناپذیر هستیم و شکست نمی‌خوریم، جریان آبان ماه را مردم معکوس کردند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه در جنگ با این ویروس هم که ممکن است محصول تهاجم بیولوژیک باشد و در درجه اول به چین و ایران و سایر نقاط رسیده است، پیروز خواهیم شد، تصریح کرد: اگر این کار هم باشد بر اساس آیات شریفه قرآن کریم به اهلش برمی‌گردد و خودشان هم گرفتار می‌شوند.

سردار سلامی گفت: ما یاد گرفتیم که انقلاب را با تغییر الگوهای رفتاری و بهبود این الگو از آن دفاع کنیم و پیش ببریم و  خیلی از مشکلات را پشت سر گذاشته‌ایم، هنوز دشمن روی فشار اقتصادی و عملیات روانی تاکید دارد و از هر فرصتی استفاده می‌کند این دو را به هم وصل کند و شرایط را به مردم سخت کنند.

وی با بیان اینکه روی مسائل منطقه هنوز کار می‌کنند برای کنترل بیان داشت: باید همه تلاش خود را به خرج دهیم از فرصت‌ها خوب استفاده کنیم، شرایط امنیتی کشور ما برقرار است، اقتصاد کشور ما غنی است و سرشار از منابع غنی هستیم و یک ظرفیت انسانی بالا هستیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران عنوان کرد: امروز ما یک مکتب اعتقادی قدرتمندی داریم که در هر شرایطی مردم را مستحکم نگه می‌دارد و این عظیم‌ترین سرمایه است و ما به واسطه این مکتب زنده هستیم و رهبری که پیشوای این مکتب و نماد زنده ارزش‌های این مکتب است.

سردار سلامی با بیان اینکه ماجراهایی که امسال گذشت اعجاز توکل بود، افزود: ما تدبیر، ژرف‌اندیشی، دشمن‌شناسی، توکل و شجاعت الهی را در تصمیمات رهبر بزرگ انقلاب دیدیم بود، خداوند این سرمایه‌ها و موهبت‌های بزرگ را به زیبایی در اختیار ما قرار داده، هم یک مکتب و هم یک امام بزرگ، کسی که راسخ در علم با منطق الهی و قرآنی جامعه را اراده می‌کند، این چنین شخصیتی ما را اداره می‌کند که ما را قوی می‌کند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امروز باید قوی شویم و هیچ راهی نداریم جز غلبه بر دشمن و همه نیروهای ما نقش تعیین‌کننده‌ای در این حرکت دارند، خاطرنشان کرد: مثل گذشته پرافتخارتر راه را ادامه می‌دهیم به پیروزی نزدیک هستیم و مطمئن باشید اراده الهی پیروزی مومنان است، خداوند چشم‌های ما را به نصرت‌های جدیدی حتما روشن خواهد کرد، دشمنان ما واقعا درمانده، مستاصل و عاجز هستند و فرمولی برای پیشروی ندارند همه سیاست‌ها و راهبردها را به کار بستند ولی ما باید قوی عمل کنیم.

وی گفت: سردار ابوحمزه فرمانده سابق سپاه ثارالله کرمان دچار کسالت هستند که تا بهبودی کامل مشاور رئیس سازمان بسیج کشور خواهند بود و سردار معروفی فرمانده جدید سپاه استان کرمان نیز یک فرمانده باهوش، فهیم و ماهر هستند.

منبع : فارس

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *