پنجشنبه 30 فروردین 1403 - Thursday 18 April 2024

سفیر ونزوئلا در بلژیک و اتحادیه اروپا : اتحادیه اروپا مخالف مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلاست .

سفیر ونزوئلا در بلژیک و اتحادیه اروپا : اتحادیه اروپا مخالف مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلاست .

آن‌ها در این باره جدی بودند. آن‌ها طرفدار (مداخله نظامی) نبودند یا جنگ (با ونزوئلا) اصلا کمکی نخواهد کرد.

 

 

 

سفیر ونزوئلا در بلژیک و اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه اعلام کرد بعید است اتحادیه اروپا از مداخله نظامی به سرکردگی آمریکا در ونزوئلا حمایت کند.

او گفت: آن‌ها (اتحادیه اروپا) پیشتر گفتند آن‌ها مخالف این (مداخله نظامی در ونزوئلا) هستند. آن‌ها در این باره جدی بودند. آن‌ها طرفدار (مداخله نظامی) نبودند یا جنگ (با ونزوئلا) اصلا کمکی نخواهد کرد.

اظهارات این دیپلمات ونزوئلا پس از آن مطرح شد که خوان گوایدو، سردسته مخالفان در این کشور از مردم و ارتش خواست تا علیه دولت قانونی این کشور شورش کنند. مادورو پیشتر اعلام کرد ارتش تلاش برای کودتا را که گروهی کوچک به آن دست زده بودند، ناکام گذاشته است.

گوایدو که چند ماه پیش در اقدامی غیرقانونی با چراغ سبز دولت آمریکا خودش را رئیس‌جمهور ونزوئلا خواند دیروز سه‌شنبه با انتشار ویدئویی خواستار شورش مسلحانه در این کشور شد. لحظاتی بعد دولت ونزوئلا در بیانیه‌ای اعلام کرد کودتایی کوچک را در این کشور خنثی کرده است. سرکرده مخالفان ونزوئلا  از ارتش این کشور درخواست کرد به بخشی از آنچه به ادعای وی «قیام ملی صلح‌آمیز ونزوئلا است» ملحق شوند.

در مقابل نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا هم اعلام کرد فرماندهان نظامی به قانون اساسی این کشور پایبند هستند. او همچنین از هواداران دولت خواست برای حفظ قانون اساسی به خیابان‌ها بیایند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *