چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - Wednesday 24 April 2024

شورای همکاری خلیج فارس : این شورا حمایت خود را از راهبرد آمریکا در قبال ایران اعلام می دارد .

شورای همکاری خلیج فارس : این شورا حمایت خود را از راهبرد آمریکا در قبال ایران اعلام می دارد .

بامداد جمعه (۱۰ خرداد/۳۱ مه) بعد از اتمام نشست خود در شهر مکه قطعنامه‌ای صادر کرد.

این قطعنامه، حملات پهپادی نیروهای ارتش یمن به تأسیسات نفتی عربستان سعودی را محکوم کرده و آن را تهدیدی برای صلح در منطقه و اقتصاد جهان توصیف کردند.

این سند همچنین شلیک ادعایی بیش از ۲۲۵ موشک بالستیک و ۱۵۵ پهپاد غیرمسلح توسط نیروهای انصارالله به سمت عربستان سعودی را محکوم می‌کند.

حمله به چهار تانکر نفتی در نزدیکی بندر الفجیره امارات نیز در این بیانیه محکوم شده و از جامعه بین‌المللی خواسته از وقوع چنین «عملیات خرابکارانه‌ای» جلوگیری کند.

شورای همکاری در یکی از بندهای این سند هم از ایران خواسته به اصول منشور ملل متحد و قوانین بین‌المللی، حسن همجواری، احترام به حق حاکمیت کشورهای دیگر، عدم دخالت در امور کشورهای دیگر و عدم استفاده از قوای نظامی متعهد باشد. اعضای شورا از جامعه بین‌المللی خواسته‌اند از دستیابی ایران به توانمندی‌های هسته‌ای جلوگیری کرده و محدودیت‌های شدیدتری علیه برنامه موشکی ایران به کار بگیرند.

این کشورها همچنین از راهبرد دولت آمریکا علیه ایران حمایت کرده‌اند. در این بیانیه آمده است: «شورا حمایت خود را از راهبرد آمریکا در قبال ایران از جمله مقابله با برنامه‌های موشکی و هسته‌ای ایران، فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده این کشور در منطقه، حمایت آن از تروریسم، مبارزه با فعالیت‌های خشن حزب‌الله، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شبه‌نظامیان حوثی و سایر گروه‌های تروریستی ابراز می‌دارد و اقدامات انجام‌شده توسط آمریکا برای مقابله با آنها را مورد تمجید قرار داد.

منبع : فارس

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *