پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

فرانسه به انقضای تحریم تسلیحاتی ایران واکنش نشان داد

فرانسه به انقضای تحریم تسلیحاتی ایران واکنش نشان داد

نماینده فرانسه در سازمان ملل متحد مدعی شد به‌رغم انقضای تحریم تسلیحاتی ایران، همچنان تجارت سلاح با این کشور مشمول برخی محدودیت‌ها است.

به گزارشخبرگزاری مهر، «نیکلا دو ریویر» نماینده فرانسه در شورای امنیت در واکنش به رفع تحریم تسلیحاتی ایران، در پیامی توئیتری مدعی شد: برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، راه‌حلی مؤثر و ملموس درباره بحران اشاعه هسته‌ای ایران ارائه داد حال آنکه انقضای تحریم تسلیحات متعارف به این معنا نیست که همه محدودیت‌های تجارت سلاح با ایران به طور کامل رفع شده است.

به گزارش مهر، از روز ۲۷ مهرماه، تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران رفع شد حال آنکه تا موعد لغو تحریم‌های تسلیحاتی اتحادیه اروپا (۱۸ اکتبر ۲۰۲۳) سه سال دیگر زمان باقی مانده و طرفین اروپایی برجام (انگلیس، فرانسه و آلمان) حتی اگر بخواهند هم نمی‌توانند وارد معامله تسلیحاتی با تهران شوند. بنابراین، ادعاهای آنها فقط با هدف دلجویی از واشنگتن است.

در روزهای آینده و حتی بعد از برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا (به ویژه اگر به نفع ترامپ تمام شود)؛ احتمالاً شاهد تناقض‌گویی‌های بیشتری از سوی اتحادیه اروپا خواهیم بود که محصول بلاتکلیفی آنها در حفظ برجام، تلاش برای جلوگیری از تشدید تنش‌های واشنگتن-تهران و در نهایت بیم و امیدشان برای حفظ استقلال سیاسی از آمریکا است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *