پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

فرمانده کل سپاه : امروز هیچ ابرقدرتی خیال تجاوز به خاک ایران را به ذهن خود راه نمی‌دهد و دشمنان بشدت از تقابل نظامی با جمهوری اسلامی ایران واهمه دارند/ از تهدیدهای نظامی و امنیتی عبور کرده‌ایم.

فرمانده کل سپاه : امروز هیچ ابرقدرتی خیال تجاوز به خاک ایران را به ذهن خود راه نمی‌دهد و دشمنان بشدت از تقابل نظامی با جمهوری اسلامی ایران واهمه دارند/ از تهدیدهای نظامی و امنیتی عبور کرده‌ایم.

امروز متأسفانه برخی ندای ناامیدی سر داده و دل به بیگانگان بسته اند و این تفکر غیراسلامی مشکلاتی را ایجاد کرده است.

سرویس داخلی ” روا پرس ” :

روابط عمومی سپاه، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری در آیین بزرگداشت سردارشهید حمید تقوی‌فر که شامگاه پنج شنبه در حسینیه فاطمه‌الزهرا(س) پادگان ولیعصر برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم، اظهار کرد: شهید تقوی‌فر عمری در خدمت اسلام و انقلاب اسلامی بود و زندگی وی سراسر مبارزه و مجاهدت است.
وی با بیان اینکه بدون تردید شهید تقوی‌فر از درجه رفیع و بالایی برخوردار است، افزود: این شهید عالیقدر بسیار آگاهانه نسبت به اهداف انقلاب اسلامی در میدان مقاومت و مبارزه حضور داشتند و مسیر را طی کردند و از روزهای اوایل جنگ هشت ساله در واحد اطلاعات سپاه سوسنگرد مشغول فعالیت بودند.
فرمانده کل سپاه، نقش شهید تقوی‌فر در عملیات‌های دفاع مقدس را پررنگ عنوان و تصریح کرد: این شهید والامقام پس از دوران دفاع مقدس در عرصه‌های فرهنگی فعال بود و بعد از آنکه دشمنان تکفیری وارد عراق شدند، وی نقش تعیین‌کننده ای در پیروزی عملیات‌های مردمی علیه داعش برعهده گرفت.
سرلشکر جعفری با تأکید بر اینکه اگر مجاهدت‌های مردم عراق در کنار مستشاران نظامی ایران نبود، مشکلات زیادی در منطقه وجود داشت، عنوان کرد: عزت و اقتدار جمهوری اسلامی از برکت خون شهداست و باید از عنایت الهی وجود مردم شهیدپرور و مقاوم ایران خدا را شاکر باشیم.
وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب برگزاری یادواره های شهدا را ادامه حرکت جهادی شهیدان معرفی می‌کنند، تصریح کرد: تکرار شدن نام شهیدان در جامعه از بیانات ضروری نزد مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) است و دغدغه امروز ما باید توسعه و نشر فرهنگ و گفتمان مقاومت، ایستادگی و شهادت باشد.
فرمانده کل سپاه شکست های استکبار در تقابل با انقلاب اسلامی به رغم تمامی دشمنی ها علیه ملت ایران را ثمره خون شهدا دانست و بیان کرد: حرکت به سمت آرمان‌ها و عدم توقف و امید به آینده حیات معنوی جامعه بوده و مسأله امروز کشور نیز همین است.
وی با بیان اینکه ملت ایران امروز در جهان سربلند است و این مهم از رونق حیات معنوی در جامعه اسلامی به برکت خون شهدا به دست آمده، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که اگر پیام شهیدان را بشنویم دیگر تمایل به غرب و شرق و گرایش به دشمن نخواهیم داشت واین رهنمود مهم باید در عرصه سیاسی و اجتماعی الگوی ما باشد.
سرلشکر جعفری، پیام و درس شهدا برای امروز کشور را ایجاد روحیه و انگیزه برای به ثمر رساندن امور و تکیه و باور ظرفیت های عظیم جوانان پرشور ایران اسلامی عنوان و تصریح کرد: امروز متأسفانه برخی ندای ناامیدی سر داده و دل به بیگانگان بسته اند و این تفکر غیراسلامی مشکلاتی را ایجاد کرده است.
فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه از تهدیدهای نظامی و امنیتی عبور کرده‌ایم، عنوان کرد: به فضل الهی و با تلاش و مجاهدت های صورت گرفته، امروز هیچ ابرقدرتی خیال تجاوز به خاک ایران را به ذهن خود راه نمی‌دهد و دشمنان بشدت از تقابل نظامی با جمهوری اسلامی ایران واهمه دارند.
وی افزود: اوج مسائل امنیتی کشور در سال‌های 78 و 88 رخ داد و فتنه سال 88 ،آمریکایی و بسیار خطرناک بود و مردم ایران با ایجاد حماسه 9 دی این فتنه را از بین بردند.
سرلشکر جعفری در ادامه تصریح کرد: نتیجه مقاومت، ایستادگی و مجاهدت شکست مفتضحانه آمریکا در سوریه و فرار آنها از این کشور بود و کشورهای حامی این اتئلاف مانند فرانسه نیز امروز مشکلات زیادی دارند.
وی با بیان اینکه وضع و سطح عمومی زندگی در ایران از بسیاری از کشورهای منطقه بالاتر است، مشکلات امروز در کشور را عمدتاً در حوزه مدیریت و اقتصاد دانست و اظهار کرد: برای حل این معضلات می بایست با مدیریت جهادی و نگاه انقلابی، رهنمودهای مقام معظم رهبری در دستور کار قرار گیرد.
وی با تأکید بر اینکه اقتدار آمریکا در جهان رو به افول است، گفت: بسیاری از سیاست‌مداران و تحلیل‌گران آمریکا به قدرت ایران در منطقه اذعان دارند و آمریکایی‌ها حتی جرأت بیان گزینه نظامی روی میز است را هم ندارند.
سرلشکر جعفری با بیان اینکه عده‌ای سؤال می‌کنند که مبارزه و مقاومت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، گفت: به فرموده امام خمینی(ره) تا زمانی که آمریکا بر اساس خوی استکباری عمل کند، مقاومت ادامه خواهد یافت.
فرمانده کل سپاه در پایان با تأکید بر اینکه فتنه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دشمن بزرگتر از جنگ سخت است، ادامه داد: جوهره انقلاب اسلامی این بوده که زیر بار ظلم نرفته و مردم جهان را نیز به عدم ظلم پذیری دعوت کرده است؛ امروز بسیاری از حرکت های ضد استعمار و سلطه طلبی در دنیا برگرفته از گفتمان انقلاب اسلامی است؛ به طور مثال امروز بسیاری از فرانسوی ها‌ اظهار کردند که حرکت اعتراضی خود را از انقلاب ایران درس گرفته اند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *