جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

مسئول برنامه شکنجه دوران بوش، فرستاده هسته‌ای آمریکا شد

مسئول برنامه شکنجه دوران بوش، فرستاده هسته‌ای آمریکا شد

*بیلینگزلی پیشتر در برنامه شکنجه دوران جورج بوش در زندان گوآنتانامو حضور داشته است.

دونالد ترامپ، مارشال بیلینگزلی را رسما به عنوان نماینده ویژه خود در امور کنترل تسلیحات منصوب کرد. پیش‌بینی می‌شود که این مقام سرپرستی اقدام برای دستیابی به توافقی هسته‌ای با روسیه و چین را بر عهده داشته باشد.

به گزارش ایسنا، کاخ سفید انتصاب مارشال بیلینگزلی به عنوان نماینده ویژه خود در امور کنترل تسلیحات را تقریبا یک ماه پس از انتشار گزارش‌هایی بیان کرد که حاکی از گزینش شدن او برای تصدی این مقام بودند. بیلینگزلی پیشتر در برنامه شکنجه دوران جورج بوش در زندان گوآنتانامو حضور داشته است.

به گزارش پایگاه خبری هیل، این انتصاب در حالی صورت می‌گیرد که توافق کنترل تسلیحات آمریکا با روسیه موسوم به استارت جدید کمتر از یک سال دیگر و در پنج فوریه ۲۰۲۱ منقضی خواهد شد اما احتمال دارد که مدت اعتبار آن برای یک دوره پنج ساله دیگر تمدید شود.

بیلینگزلی هم‌اکنون مشاور وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تامین سرمایه تروریستی است.

در بیانیه‌ وزارت امور خارجه آمریکا آمده است، بیلینگزلی “تخصص زیادی در زمینه کنترل تسلیحات و تجربه گسترده‌ای در سیاست خارجی و امنیت ملی دارد و در بخش خصوصی، ناتو، وزارت دفاع و کمیته روابط خارجی سنا جایگاه‌های ارشدی را در دست داشته است”.

در این بیانیه آمده است: دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا این دولت را به آغاز فصلی تازه با تلاش برای ایجاد دورانی تازه در زمینه کنترل تسلیحات موظف کرده که فراتر از پیمان‌های دوجانبه گذشته خواهد بود. انتصاب مارشال بیلینگزلی تاییدکننده تعهد به این ماموریت است.

باب منندز، سناتور دموکرات آمریکایی اما در انتقاد به این انتصاب گفته است، او در کمیته روابط خارجی سنا سابقه‌ای نامناسب دارد و از کفایت لازم برای تصدی این مقام برخوردار نیست.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *