سه شنبه 04 اردیبهشت 1403 - Tuesday 23 April 2024

معاون بنیاد صلح خاورمیانه: تبعیض نژادی در آمریکا در زمان ترامپ بیشتر شده است

معاون بنیاد صلح خاورمیانه: تبعیض نژادی در آمریکا در زمان ترامپ بیشتر شده است

*«آمریکا به بهانه توسعه حقوق بشر در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت می کند اما اعتراضات ضد تبعیض نژادی در کشور خودش را با خشونت و بکارگیری پلیس و ارتش سرکوب می کند که بیانگر استاندارد دوگانه واشنگتن در برابر این موضوع است».

پکن- ایرنا- معاون بنیاد صلح و توسعه خاورمیانه در چین گفت: اختلاف طبقاتی و تبعیض نژادی از مدت ها پیش در ایالات متحده وجود داشته است اما در زمان دونالد ترامپ به دلیل فقدان دیدگاه بین المللی صحیح و عدم توجه به مفهوم حقوق بشر، این شکاف بیشتر شده است.

«چن شین خویی» روز یکشنبه در گفت و گویی با اشاره به برخوردهای خشونت آمیز دولت ترامپ با معترضان تبعیض نژادی افزود: «رویکرد دولت ترامپ در برابر معترضان اشتباه است و در نتیجه آن، امروز جامعه آمریکا آشفته است».

استانداردهای دوگانه آمریکا در برخورد با خشونت

چن رویکرد دوگانه و متعارض آمریکا با اعتراضات در سطح جهان و کشورهای دیگر را بیشتر به یک «شوخی بین المللی» تعبیر کرد و گفت: «آمریکا به بهانه توسعه حقوق بشر در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت می کند اما اعتراضات ضد تبعیض نژادی در کشور خودش را با خشونت و بکارگیری پلیس و ارتش سرکوب می کند که بیانگر استاندارد دوگانه واشنگتن در برابر این موضوع است».

وی تصریح کرد: واکنش بین المللی به سرکوب خشونت ها و برخورد تند دولت آمریکا با اعتراضات اگرچه باعث می شود که واشنگتن به اشتباه خود پی ببرد اما راهکار اصلی و اساسی این است که «ایالات متحده برای تغییر وضع موجود در کشور، باید رفتار و رویکردش را اصلاح کند».

آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است

معاون بنیاد صلح و توسعه خاورمیانه در چین اظهار داشت: «هژمونیسم» ایالات متحده آشکار است و موارد نقض حقوق بشر توسط این کشور در جهان شایع است همه اینها توسط «گروه های ذینفع آمریکایی و سیستم های سیاسی تاریک مرتبط با این کشور» هدایت می شود.

چن با اشاره به «رویکرد دوگانه آمریکا در مورد کشورها و مناطق مختلف» از جمله مردم هنگ کنگ گفت: دولت چین بر خلاف دولت آمریکا که با مردمش رفتار خشونت باری دارد در خدمت مردم کشورش است و با صداقت برای توسعه و ارتقای کشور تلاش می کند دولت آمریکا باید از رفتار نارست خود توبه کند و مردم این کشور هم باید بیدار شوند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *