جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

معاون وزیر خارجه کویت: مذاکرات خوبی با ظریف انجام داده ایم

معاون وزیر خارجه کویت: مذاکرات خوبی با ظریف انجام داده ایم

* معاون وزیر خارجه کویت در گفت و گو با خبرنگاران، درباره حل اختلاف قطر با عربستان نیز گفت: تلاش های کویت برای میانجیگری جهت حل اختلاف این کشورها و از سرگیری گفت وگوی دو کشور ادامه دارد.

تهران – ایرنا – معاون وزیر خارجه کویت گفت: در حاشیه “کنفرانس امنیتی مونیخ”، مذاکرات خوبی بین وزیران امور خارجه ایران و کویت انجام شده است.

پایگاه اطلاع رسانی “خلیج اونلاین”امروز (چهارشنبه) به نقل از ” خالد الجارالله” اضافه کرد: در مذاکرت وزرای خارجه ایران و کویت اوضاع منطقه مورد بررسی قرار گرفت و درباره توسعه روابط دو کشور تبادل نظر شد.

وی تصریح کرد: ارتباط پایداری بین مقامات ایران و کویت برقرار است و دیدار مسئولان ایرانی از کویت بصورت مستمر انجام می شود و این به نفع منطقه است.

معاون وزیر خارجه کویت در گفت و گو با خبرنگاران، درباره حل اختلاف قطر با عربستان نیز گفت: تلاش های کویت برای میانجیگری جهت حل اختلاف این کشورها و از سرگیری گفت وگوی دو کشور ادامه دارد.

وی افزود: ما احساس می کنیم این اختلاف ها و ادامه آنها فروکش کرده و به نظرم در آنچه که وزیر خارجه قطر گفت و شنیدیم چیز جدیدی در مورد اختلاف با کشورهای خلیج فارس وجود نداشت.

جارالله اضافه کرد: میانجیگری بین کشورهای تحریم کننده و قطر ادامه خواهد یافت و ما امیدهای خود را برای این میانجیگری از دست نداده ایم.

” شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی ” وزیر خارجه قطر هفته گذشته در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که تلاش ها برای حل چالش بوجود آمده با عربستان و امارات موفقیت آمیز نبوده و این گفت و گوها ژانویه (بهمن ماه ) گذشته پایان یافته است.

وی افزود: مسئولیت این شکست متوجه دوحه نیست و برای از سرگیری مذاکرات آمادگی دارد، زیرا منطقه خاورمیانه به توافق امنیتی نیاز دارد.

“چاووش اوغلو” وزیر خارجه ترکیه نیز شنبه گذشته گفت: ترکیه از کشورهای تحریم کننده قطر خواست برای اتهاماتی که به این کشور وارد کرده اند، اسناد ارائه کنند، اما در این خصوص تاکنون هیچ چیزی دریافت نکرده ایم.

از ژوئن ۲۱۰۷ تاکنون کشورهای عربستان، امارات، بحرین  و مصر با ادعای حمایت دوحه از تروریست ها، قطر را تحریم کرده اند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *