پنجشنبه 30 فروردین 1403 - Thursday 18 April 2024

نشریه آمریکایی: آیا بایدن زخم‌های آمریکا را التیام می‌دهد؟

نشریه آمریکایی: آیا بایدن زخم‌های آمریکا را التیام می‌دهد؟

نشنال اینترست در گزارشی از «جو بایدن» به عنوان شخصیتی که می‌تواند زخم‌های آمریکا را التیام دهد نام برد و نوشت: ایالات متحده دیگر نمی‌تواند چهار سال دیگر از هم گسیختگی داخلی و بی‌ثباتی بین المللی دوران ترامپ را تاب بیاورد.

به گزارش ایرنا، «داو زاکهایم» (Dov S. Zakheim) از چهره‌های شناخته شده جمهوری خواهان در گزارشی که در نشریه نشنال اینترست منتشر شده، افزود: من بعنوان یک جمهوریخواه که عمری است در این حزب بوده‌ام و همواره یکی از چهره‌های محافظه کار شناخته می‌شدم، بیشتر اوقات با سیاست‌ها و نظرات جو بایدن مخالف بوده‌ام. با این حال، در این هنگامه حساس معتقد هستم که شخصیت وی والاتر از نظرات سیاسی اوست زیرا در میانه تفرقه هیچ سیاستی موفق نخواهد شد.

این سیاستمدار محافظه کار در ادامه مطلب خود یادآور شد: دو سال پس از آنکه آمریکا و متحدانش در جنگ جهانی دوم آلمان نازی را شکست داد، یک دیپلمات مستقر در مسکو تلگرافی به مقر وزارت امور خارجه نوشت که تهدید اتحاد جماهیر شوروی برای جهان آزاد را تشریح می‌کرد. آن زمانی بود که جنگ سرد در حال شکل گیری و تهدیدی که اتحاد جماهیر شوروی برای دموکراسی غربی ایجاد می‌کرد در حال تحقق بود.

حال با گذشت سه چهارم قرن از این هشدار، تهدید روسیه با ترکیبی از انتقام جویی و با همان ظرفیت برای براندازی، اطلاعات جعلی و تفرقه افکنی دوباره از سر گرفته شده است. ارزش‌های آمریکایی بار دیگر مورد حمله روسیه قرار گرفته‌اند. «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه و هکرهایش با موفقیت قابل توجهی بیش از آنچه استالین تاکنون به دست آورده، اختلاف ایجاد می‌کنند.

اما اقدامات مسکو نه تنها توسط «دونالد ترامپ» مهار نشده بلکه با توییت‌ها و اظهارات وی تقویت هم شده است.

آمریکایی‌ها انتظار دارند رییس جمهوری آن‌ها با نجابت و منش رفتار کند. اما ترامپ نتوانسته این انتظار را برآورده کند. اقدامات ترامپ به‌اندازه‌ای سبب قدرت متعصبان نژادپرست شده که حتی از دهه ۱۹۲۰میلادی و زمانی که «کوکلوس کلان‌ها» (سازمان پشتیبان برتری نژاد سفید، یهودستیزی، نژادگرایی، ضدیت با آئین کاتولیک، بومی‌گرایی و نفرت نژادی) در خیابان‌های پنسیلوانیا راهپیمایی می‌کردند، متعصبان آمریکایی تا این‌اندازه احساس قدرت نمی‌کردند.

زبان خاص حامیان ترامپ در حمایت از گروه‌های نژادپرست و نئونازی و اظهارات تند علیه مسلمانان، مهاجران و اسپانیایی زبان‌ها و سایر اقلیت‌ها، نگاه مثبت به دیکتاتورهای اقتدارگرا، طرد متحدان، حمله به مطبوعات آزاد آمریکا، حمله به خانواده‌های نظامی و بی‌تفاوتی بی‌رحمانه نسبت به مصائب میلیون‌ها قربانی کووید-۱۹ انسجام جامعه آمریکا را در هم گسیخته و جایگاه ایالات متحده را در جهان تضعیف کرده است.

متحدانی که از ما در گرماگرم جنگ سرد حمایت کردند، نمی‌دانند که آمریکا تا چه زمان پابرجاست. از طرفی، در حالی که دوستان ما نگران قابل اعتماد بودن ما هستند، دشمنان از شکاف‌های اجتماعی موجود در آمریکا بهره می‌برند. لذا در این شرایط آمریکا دیگر نمی‌تواند چهار سال دیگر از هم گسیختگی داخلی و بی‌ثباتی بین المللی دوران ترامپ را تاب بیاورد.

کشور ما به یک سکاندار نیاز دارد. رییس جمهوری که برای اتحاد مجدد کشور تلاش کند. واشنگتن به یک فرمانده کل قوا نیاز دارد تا دشمنان را بشناسد و در تمام دوران حرفه‌ای خود علیه این دشمنان بجنگد. آمریکا به یک رهبر با شخصیتی برجسته و نجیب احتیاج دارد.

به همین دلیل من به عنوان یک جمهوری خواه از بایدن حمایت می‌کنم. هرچند من بعنوان یک چهره محافظه کار و جمهوریخواه، بیشتر اوقات با سیاست‌ها و نظرات او مخالف بوده‌ام. با این حال در این برهه حساس، باور دارم که شخصیت بیش از سیاست بکار می‌آید. زیرا در تفرقه هیچ سیاستی موفق نخواهد بود.

در این انتخابات، من یقین دارم که بایدن انرژی آمریکایی‌ها را به عنوان یک ملت در برابر دشمن متمرکز می‌کند و روابط پایداری با متحدان و شرکای واشنگتن در سراسر جهان برقرار می‌کند. بایدن برای التیام زخم‌های داخلی کشور تلاش کرده و کشور را حول ارزش‌های مشترکی که برای تمامی آمریکایی‌ها مهم است، متحد می‌کند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *