جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

هشدار ” مکرون ” به « ترامپ » / پای ناتو را به خلیج فارس باز نکنید .

هشدار ” مکرون ” به « ترامپ » / پای ناتو را به خلیج فارس باز نکنید .

* مارک اسپر رئیس تازه کار پنتاگون به همتایان خود گفته است  آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست .

 

تهران – ایرنا – فرانسه پس از اعلام آمریکا مبنی بر نبود اراده از سوی این کشور برای جنگ با ایران به واشنگتن هشدار داد که ناتو را وارد ماموریت های نظامی در خلیج

فارس نکند.

 

 

 

 

 

 

به گزارش امروز خبرگزاری رویترز از بروکسل و محل تشکیل اجلاس وزیران دفاع عضو ناتو، پس از اعلام نماینده آمریکا مبنی بر اینکه به دنبال جنگ با ایران نیستیم، پاریس به واشنگتن هشدار داد که ناتو را وارد ماموریت های نظامی در خلیج فارس نکند.

دیپلمات های حاضر در نشست امروز وزیران دفاع سازمان پیمان آتلانتیک شمالی به رویترز گفتند که مارک اسپر رئیس تازه کار پنتاگون به همتایان خود گفت که آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست ولی دیگر نمی تواند حوادث بیشتر را تحمل کند.

پس از سخنرانی اسپر که پشت درهای بسته انجام شد، فرانسه به وی هشدار داد که ناتو را در هیچ ماموریت نظامی در خلیج فارس وارد نکند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز دو روز گذشته – ۴ تیر- نوشت: مارک اسپر در حالی به سوی اروپا سفر می کند که تلاش دارد هم پیمانان اروپایی ناراضی و به شدت نگران آمریکا در ناتو را به همکاری با دولت ترامپ در مورد تحریمهای ایران و مسئله امنیت در خاورمیانه متقاعد کند.

از سوی دیگر، امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه روز پنجشنبه گفت که سعی می کند دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را متقاعد کند تا با هدف کاهش تنش ها در منطقه، برخی تحریم های ضد ایران را متوقف کند.

مکرون که برای شرکت در اجلاس دو روزه گروه ۲۰ به ژاپن رفته است، روز پنجشنبه در قطار مسیر توکیو به کیوتو به خبرنگاران گفت: می خواهم ترامپ را قانع کنم که نفع او در بازگشت به مسیر مذاکره و گفت و گو از طریق کاهش تحریم های ایران است.

منبع : ایرنا

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *