جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

وال‌استریت ژورنال: عربستان با آتش‌بس جزئی در جنگ یمن موافقت کرد

وال‌استریت ژورنال: عربستان با آتش‌بس جزئی در جنگ یمن موافقت کرد

*رئیس شورای  عالی سیاسی یمن تأکید کرده بود: در صورتی که عربستان به اقدام ما مبنی بر توقف حملات به خاک این کشور پاسخ مناسبی ندهد، ما حق خود را برای پاسخ به این حملات محفوظ می‌دانیم.

تهران- ایرنا- روزنامه وال‌استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه گزارش داد؛ عربستان سعودی با آتش‌بس جزئی در یمن موافقت کرده است.

به گزارش جمعه این روزنامه آمریکایی، این اقدام عربستان پس از ابتکار عمل دولت یمن صورت می‌گیرد.
ریاض موافقت کرده است که در چهار منطقه از جمله صنعا پایتخت یمن آتش‌بس محدود اجرا کند.
به نوشته وال‌استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه، اگر آتش‌بس دوجانبه در این مناطق تداوم یابد، سعودی‌ها به دنبال گسترش آتش‌بس به سایر بخش‌های یمن خواهند بود.
اتحادیه اروپا روز دوشنبه از طرح آتش بس جنبش انصار الله در یمن برای توقف حملات پهپادی و موشکی به عربستان استقبال و آن را گام مهمی توصیف کرد.
مهدی المشاط  رئیس شورای عالی سیاسی یمن اخیراً اعلام کرده بود: ما حملات پهپادی و موشکی به عربستان را به صورت مشروط متوقف می‌کنیم.
وی ابراز امیدواری کرد که این اقدام با پاسخ (مثبت) ائتلاف سعودی همراه باشد.
رئیس شورای  عالی سیاسی یمن تأکید کرده بود: در صورتی که عربستان به اقدام ما مبنی بر توقف حملات به خاک این کشور پاسخ مناسبی ندهد، ما حق خود را برای پاسخ به این حملات محفوظ می‌دانیم.
المشاط، تمامی طرف های درگیر را دعوت کرد که به صورت جدی و واقعی وارد مذاکرات شوند که این موضوع موجب آشتی ملی جامع خواهد شد.
توقف مشروط حملات پهپادی و موشکی به سعودی‌ها یک هفته پس از آن صورت گرفت که دو پالایشگاه “بقیق” و “هجره خریص” متعلق به شرکت آرامکو در شرق این کشور هدف ۱۰ پهپاد یمنی قرار گرفت.
به دنبال این حملات، تولید نفت سعودی به کمتر از پنج میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرد.
این اقدام ارتش و کمیته های مردمی یمن به دنبال حملات ائتلاف متجاوز سعودی به شهرهای یمن و محاصره اقتصادی این کشور صورت گرفت.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *