پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

” پاتریک شاناهان ” : تمرکز من ، ” بولتون ” و ” پمپئو ” بر ایجاد یک ائتلاف بین المللی درباره ایران است.

” پاتریک شاناهان ” : تمرکز من ، ” بولتون ” و ” پمپئو ”  بر ایجاد یک ائتلاف بین المللی درباره ایران است.

پاتریک شاناهان» این مطلب را روز جمعه در جمع خبرنگاران در ادامه فضاسازی روانی آمریکا بدنبال ناکامی فشار حداکثری بر ایران و متهم کردن این کشور به دخالت در حادثه آتش سوزی نفتکش ها در خلیج عمان مطرح کرد.

وی افزود: من قبلاً بر این نکته تأکید داشتم که باید به توافق بین المللی دست یابیم. هنگامی که به وضعیت نگاه می کنید، یک کشتی نروژی، ژاپنی، سعودی و امارات متحده عربی وجود دارند.

سرپرست وزارت دفاع آمریکا ادامه داد: ۱۵ درصد نفت جهان از طریق تنگه هرمز می گذرد و بدیهی است که ما باید برنامه های احتمالی را در صورت بدتر شدن وضعیت در نظر بگیریم، اما نیازمند گسترش دادن حمایت های بین المللی در این شرایط هستیم.

شاناهان روز پنج شنبه هم در یادداشت های توئیتری خود نوشته بود که ما به دنبال درگیری نیستیم و تمرکز ما بر دیپلماسی با ایران است.

وی مدعی شده بود: همان گونه که مایک پمپئو وزیر خارجه گفت، تمرکز دولت آمریکا بر روی دیپلماسی به منظور حرکت بر یک توافق جامع است که صلح و امنیت را ایجاد کند.

شاناهان: آمریکا به دنبال ایجاد اجماع بین‌المللی درباره حمله به نفتکش‌هاست
سرپرست وزارت دفاع آمریکا گفت که این کشور به دنبال ایجاد اجماعی بین‌المللی درباره حمله روز پنجشنبه به نفتکش‌ها در دریای عمان است.

به گزارش فارس، «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا روز جمعه گفت در پی حملات به نفتکش‌ها در دریای عمان، دولت آمریکا به دنبال ایجاد اجماعی بین‌المللی است.

وی که در جمع خبرنگاران در پنتاگون صحبت می‌کرد، افزود که «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا و «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا درباره این هدف توافق دارند.

شاناهان پیشتر نیز در پاسخ به سوالی درباره احتمال اعزام نیرو یا تجهیزات نظامی بیشتر به خاورمیانه گفت: همانطور که می‌دانید ما همواره در حال برنامه ریزی احتمالات مختلف هستیم.

سرپرست وزارت دفاع آمریکا اضافه کرد: زمانی که شما به اوضاع نگاه می‌کنید، یک کشتی نروژی، یک کشتی ژاپنی، پادشاهی عربستان سعودی، امارات متحده عربی و ۱۵ درصد از جریان نفت جهان از طریق تنگه  هرمز عبور می‌کند.

وی افزود: بنابراین ما آشکارا باید طرح‌های احتمالی برای شرایطی که اوضاع وخیم‌تر شود ایجاد کنیم. ما همچنین باید حمایت بین‌المللی خود از این اوضاع را گسترش دهیم.

 

منبع : ایرنا

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *