سه شنبه 28 فروردین 1403 - Tuesday 16 April 2024

” پمپئو “: هیچ مانعی در مسیر عقب‌نشینی ما از سوریه وجود ندارد و ما به تضمین حمایت از کردها متعهد هستیم.

” پمپئو “: هیچ مانعی در مسیر عقب‌نشینی ما از سوریه وجود ندارد و ما به تضمین حمایت از کردها متعهد هستیم.

سرویس بین الملل ” روا پرس ” :

” مایک پامپئو ” ، وزیر امور خارجه آمریکا و ” سامح شکری ” ، همتای مصری وی ظهر امروز (پنجشنبه) کنفرانس خبری مشترکی را برگزار کردند و طی آن به مسائل مهم دو جانبه و منطقه‌ای و بین‌المللی پرداختند.

پامپئو در این نشست خبری بر حمایت کشورش از مصر در مبارزه با تروریسم تاکید کرد. وی گفت: آمریکا به عنوان شریک قدرتمندی در خاورمیانه باقی خواهد ماند.

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: قدرت داعش تا حد زیادی کاهش یافته اما هنوز تشکیلاتی مانند داعش در بسیاری از کشورها وجود دارند و ما به نابودی آنها پایبند هستیم.

وی بر تصمیم آمریکا برای خروج نیروهایش از سوریه تاکید کرد و گفت: خروج ما از سوریه تاثیری بر تلاش‌هایمان برای نابودی داعش نخواهد داشت.

پامپئو گفت: هیچ مانعی در مسیر عقب‌نشینی ما از سوریه وجود ندارد و ما به تضمین حمایت از کردها متعهد هستیم. وی افزود: ما قصد داریم تصمیم خود مبنی بر خروج از سوریه را به شکل تدریجی، منظم و با همکاری و

هماهنگی بغداد اجرایی کنیم.

پامپئو همچنین بر اهمیت همکاری استراتژیک واشنگتن با همپیمانان خود تاکید کرد.

شکری نیز به نوبه خود بر اهمیت روابط دوجانبه میان دوکشور ، جنگ علیه تشکیلات تروریستی و به خصوص داعش و اهمیت تلاش برای نزدیک کردن فلسطینی‌ها و اسرائیل ( رژیم صهیونیستی )  تاکید کرد.

مصر سومین مقصد وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر خود به کشورهای منطقه است که روز سه شنبه با اردن آغاز شد و پس از آن به عراق رفت.

طرفین در این مذاکرات در مورد تحولات مساله فلسطین، اوضاع سوریه، یمن و لیبی گفتگو کردند.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *