جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

گزارش «الوطن» از اهداف سفر لاریجانی به سوریه

گزارش «الوطن» از اهداف سفر لاریجانی به سوریه

*ایران از حق حاکمیت دولت سوریه بر کل سرزمین های این کشور و حفظ استقلال و وحدت ملی آن حمایت می کند و در این سفر درباره اقدام های آینده با ابتکار عمل ایران بر اساس حق حاکمیت دولت و استقلال و وحدت ملی سوریه گفت وگو خواهد شد.

تهران – ایرنا – روزنامه الوطن سوریه ادعا کرد : علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در سفر امروز به دمشق آخرین تحولات سوریه به ویژه موفقیت های اخیر ارتش این کشور در ادلب (شمال غرب سوریه) را بررسی و پیرامون چشم انداز آینده همکاری های دو کشور با مقام های سوری گفت وگو و تبادل نظر می کند.

الوطن به نقل از منبع خود که او را   «منبع  آگاه دیپلماتیک ایرانی» معرفی کرده است، افزود: ایران از حق حاکمیت دولت سوریه بر کل سرزمین های این کشور و حفظ استقلال و وحدت ملی آن حمایت می کند و در این سفر درباره اقدام های آینده با ابتکار عمل ایران بر اساس حق حاکمیت دولت و استقلال و وحدت ملی سوریه گفت وگو خواهد شد.

ارتش سوریه در هفته های اخیر ۶۰۰ کیلومتر مربع از مناطق اشغالی خود را در استان حلب و ادلب در شمال سوریه از اشغال تروریست ها خارج کرده است.

سوریه تاکید دارد تا پایان آزاد سازی مناطق اشغالی خود به عملیات  خود ادامه خواهد داد ولی ترکیه خواستار خروج نیروهای سوریه از استان ادلب و ادامه استقرار تروریست ها در آن است.

ادلب ۱۱ درصد از خاک سوریه را تشکیل می دهد و از سال ۱۳۹۴ از سوی تروریست های مورد حمایت برخی همسایه های سوریه اشغال شد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای دیدار و گفت وگو با مقامات سوریه امروز (یکشنبه) در راس هیاتی تهران را به مقصد سوریه  ترک کرد.

الوطن به نقل از این منبع تاکید کرد که «ایران نمی بپذیرد بخشی از سرزمین های سوریه از آن جدا شود و از حاکمیت سوریه بر تمام سرزمین های خود حمایت می کند».

بر پایه این گزارش، لاریجانی در این سفر با مقام های سوری از جمله بشار اسد رییس جمهوری سوریه دیدار و گفت و گو می کند.

آخرین سفر لاریجانی به سوریه ۳۰ آذر و اول دی ماه ۱۳۹۳ بوده است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *