پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا : روسیه شریکی غیر قابل اعتماد است .

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا : روسیه شریکی غیر قابل اعتماد است .

* ادعا و هشدار دستیار موقت وزیر دفاع آمریکا در امور امنیت بین‌المللی آمریکا درباره گسترش «خزنده» نفوذ روسیه و ایران

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا روز جمعه به روسیه و ایران درباره همکاری در خاورمیانه هشدار داده است. او مدعی شده همکاری‌های این دو کشور می‌تواند منطقه را بی‌ثبات کند.

در جریان جلسه‌ای که روز ۳۰ مه (پنجشنبه ۹ خرداد) در واشنگتن برگزار شد، «کاترین ویلبرگر»، دستیار موقت وزیر دفاع آمریکا در امور امنیت بین‌المللی درباره گسترش «خزنده» نفوذ روسیه و ایران هشدار داد و ادعا کرد که هر دو کشور «برنامه‌های تجدیدنظرطلبانه‌ای» در دستور کار دارند که بر شرکای آمریکا در منطقه اثر منفی خواهد گذاشت.

این مقام وزارت دفاع آمریکا گفت: « حتی با در نظر داشتن بی‌اعتمادی تاریخی میان مسکو و تهران، ایالات متحده و منطقه بایستی هنگامی که قدرت‌های تجدیدنظرطلب با یکدیگر همکاری می‌کنند هشیار باشند. ما این رابطه را به دقت تحت نظر داریم.»

وزارت دفاع آمریکا در گزارش‌های ارزیابی خود همواره روسیه، چین، ایران، کره شمالی و قدرت گرفتن گروه‌های افراطی را پنج چالش پیش روی این کشور معرفی کرده است.

ویلبرگر در بخش دیگری از اظهاراتش روسیه را «شریکی غیرقابل اعتماد» خواند و مدعی شد رابطه مسکو با ایران یکی از مصادیق سیاست‌های ریاکارانه این کشور است.

منبع : فارس به نقل از فارن پالیسی

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *