پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

اعلام آمادگی سازمان ملل متحد برای کمک به توافق بین بغداد و اربیل

اعلام آمادگی سازمان ملل متحد برای کمک به توافق بین بغداد و اربیل

«جنین هنیس پلاسخارت»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق روز سه‌شنبه اعلام کرد که این سازمان آمادگی دارد به دولت اقلیم کردستان عراق و دولت فدرال کمک کند تا به توافق بنیادی و بلندمدت با یکدیگر دست یابند.

به گزارش پایگاه خبری “المسله” عراق، پلاسخارت این پیشنهاد را در دیدار با «مسرور بارزانی» نخست وزیر دولت محلی اقلیم کردستان در اربیل اعلام کرده است.

در بیانیه دولت محلی اقلیم کردستان عراق آمده است که در این دیدار، آخرین تحولات عراق و تلاش‌های مداوم برای حل مشکلات موجود میان دولت اقلیم کردستان و دولت فدرال در بغداد مورد بحث قرار گرفت.

پلاسخارت در این دیدار ابراز تمایل کرد که سازما ملل متحد آمادگی دارد تا به دولت محلی کردستان و دولت فدرال برای دستیابی به یک توافق بلند مدت و جامع و بنیادی  کمک کند که مورد رضایت طرفین و در راستای منافع تمام شهروندان عراقی باشد.

این دیدار ۱۸ روز پس از آن روی می‌دهد که نیچروان بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق اوایل تیرماه در صدر هیات سیاسی از مقام های محلی کردستان وارد بغداد شد و در کنار دیدار با مسؤولان دولت فدرال عراق، با پلاسخارت نیز دیدار کرد و از آمادگی اربیل برای رفع مشکلات با دولت بغداد گفت.

بارزانی در آن دیدار با اشاره به اهمیت نقش سازمان ملل متحد برای حل مشکلات عراق، گفته بود: آماده‌ایم در چارچوب قانون، مسائل خود را با دولت فدرال حل کنیم.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *