جمعه 31 فروردین 1403 - Friday 19 April 2024

دانشجویان؛ نماینده همه مردم در دیدار با رهبر انقلاب

دانشجویان؛ نماینده همه مردم در دیدار با رهبر انقلاب

 

دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب اگرچه به دلیل شیوع کرونا به‌صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد ولی باز هم جذابیت‌های خاص خودش را داشت و می‌توان گفت دانشجویان در این دیدار، نماینده تمام مردم بودند و حرف دل بسیاری از مردم را مطرح کردند.

 

دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر معظم انقلاب عصر روز گذشته علیرغم شرایط خاص کشور و البته دنیا برگزار شد و کرونا هم نتوانست مانع برگزاری این مراسم که هرساله برگزار می‌شود و انصافا جذابیت‌های خاص خودش را دارد، شود.

امسال هم طبق روال هرساله نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دغدغه‌ها و نظرات خود را با صراحت در دیدار با رهبر معظم انقلاب بیان کردند. دغدغه هایی که مطمئنا جزو نگرانی‌های خیلی از مردم هم بوده و هست.

دانشجویان روز گذشته در دیدار با رهبری از اینکه دولت‌ها اعتراضات مردم به رسمیت نمی‌شناسند، از اینکه رفتار و گفتار مسئولین تنها این پیام را مخابره می‌کند که اعتراضات مردم برای ما مهم نیست و در مقابل ناکارآمدی ها فقط باید تحمل کنید، از اینکه فساد در لایه‌های مختلف نظام اداری رخنه کرده و از اینکه صدا و سیما گفت‌وگوی مردم با مردم یا مردم با حاکمیت را قدغن کرده و تبدیل به روابط عمومی حاکمیت شده گلایه کردند.

حتی نگرانی 3 میلیون زوج نابارور که در انتظار درمان رایگان هستند هم از چشم دانشجویان پنهان نماند و البته افزایش قیمت‌هایی که این روزها بسیاری از مردم را نگران کرده است.

یکی از دانشجویان در محضر رهبر انقلاب از اینکه هنوز برخی مسئولین، به مردمی‌بودنِ انقلاب، اعتقاد چندانی ندارند، و از اینکه مسئولان با دادن وعده‌های غیرعملی نسبت به آینده، مولد ناامیدی و شکافِ میانِ حاکمیت و مردم می‌شوند، انتقاد کرد.

اینکه ایده و عمل کارگزاران تکنوکرات که کشور را با مشکلاتی مواجه کرده و اینکه 3 میلیون نفر توسط همین کارگزاران به زیرِ خط فقر رفته اند و شکاف طبقاتی به بالاترین میزان خود در یک دهه اخیر رسیده، هم از نکات دیگری بود که دانشجویان به آن اشاره کردند.

مسلما افزایش قیمت خودرو مخصوصا پراید نگرانی های زیادی را برای مردم ایجاد کرد، برای همین هم یکی از دانشجویان در محضر رهبر انقلاب از کارخانه‌های ماشین‌سازی مستقر در جاده مخصوص که دائما باعث تولید نارضایتی می شوند و در این چند سال برای جوانان آرزویی ساخته اند به نام پراید! انتقاد کرد.

افزایش قیمت بنزین برای جبران درآمدهای دولت، آن هم یک شبه و بدون اطلاع قبلی که موجب برهم خوردن آرامش جامعه شد هم از نکاتی بود که مسلما اکثریت مردم از آن ناراحت شدند و دانشجویان هم در محضر رهبر معظم انقلاب به این بی تدبیری مسئولان اشاره کردند.

اینکه برخی از نهادها خود را پاسخگو نمی‌دانند؛ اینکه حقوق قانونی سربازها داده نمی‌شود و با اتلاف استعداد و عمرشان این فرصت مغتنم تبدیل به مانعی برای ازدواج و تهدیدی برای اقتصاد کشور شده‌است، اینکه مدیران حاضر به شفاف‎سازی حقوق خود نیستند، اینکه یک مسئول چندین شغل دارد و مدیران دائما از یک نهاد به نهادی دیگر منقل می شوند، اینکه حضور مردم در سال‌های اخیر، فقط به شرکت در راه‌پیمایی‌ها، انتخابات‌ و بعضی بحران‌ها خلاصه شده‌، اینکه سازوکار عادلانه و عاقلانه‌‌ای جهت شناسایی و سرمایه‌گذاری روی استعدادهای مختلف سراسر کشور وجود ندارد، هم از مسائلی بود که مردم نسبت به آنها انتقاد دارند، و دانشجویان هم در حضور رهبر معظم انقلاب نسبت به این مسائل گلایه کردند.

عصر روز گذشته یک روز تاریخی دیگر در تقویم دانشجویان ثبت شد و به اعتقاد بنده دانشجویان در دیدار با رهبر انقلاب، نماینده تمام مردم و اقشار بودند و حرف دل بسیاری از مردم را مطرح کردند.

منبع : فارس ، کامران شیرازی

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *