سه شنبه 28 فروردین 1403 - Tuesday 16 April 2024

سخنگوی وزارت امورخارجه: ایران تحولات عراق را با دقت دنبال می‌کند

سخنگوی وزارت امورخارجه: ایران تحولات عراق را با دقت دنبال می‌کند
*جمهوری اسلامی ایران از مطالبات و خواسته‌های مردم عراق که به روشنی در بیانیه‌ها و اظهارات مرجعیت دینی و همچنین عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق مورد تأکید قرار گرفته است، حمایت می‌کند.

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران با ابراز تاسف عمیق از وقایع اخیر عراق که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر و تخریب اموال عمومی شده، گفت: ایران تحولات عراق را با دقت و حساسیت دنبال می‌کند.

به گزارش شنبه شب اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امورخارجه، سید عباس موسوی در خصوص تحولات جاری در عراق اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از مطالبات و خواسته‌های مردم عراق که به روشنی در بیانیه‌ها و اظهارات مرجعیت دینی و همچنین عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق مورد تأکید قرار گرفته است، حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز تاسف عمیق از وقایع اخیر عراق که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر و تخریب اموال عمومی و همچنین مصادره مطالبات مردمی و افزایش خشونت شده، افزود: اطمینان داریم دولت و ملت عراق و مرجعیت می‌توانند بر مشکلات فایق آمده و با یکپارچگی به آبادانی عراق مبادرت کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در خاتمه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از زمان تشکیل عراق جدید همواره حامی دولت و ملت عراق بوده و در مقاطع حساس ظرفیت‌های خود را در اختیار کشور دوست، برادر و همسایه عراق قرار داده است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *