پنجشنبه 30 فروردین 1403 - Thursday 18 April 2024

سکوت عارف شکسته شد

سکوت عارف شکسته شد

 

 فراکسيون اميد در مجلس دهم با وجود راي بسيار بالا و ميليوني که از مردم اخذ کردند اما نتوانستند آنطور که بايد عملکرد درخشاني از خود برجاي بگذارند.

هرچند که بسياري از اعضاي اين فراکسيون بر اين باور بودند که برخي محدوديت‌هاي عارض بر اين فراکسيون و نبود يک برنامه‌ريزي و ريل‌گذاري درست از سوي شوراي‌عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان باعث شد تا فراکسيون اميد نتواند منسجم و براساس برنامه‌هاي از پيش تعيين‌شده عمل کند. البته در اين ميان برخي چهره‌هاي اصلاح‌طلب نيز بر اين عقيده‌اند که عملکرد منفعل و سکوت 4ساله محمدرضا عارف در فراکسيون اميد و شوراي سياستگذاري باعث شده تا اصلاح‌طلبان مجلس عملکرد مطلوب و چشمگيري نداشته باشند.
حتي برخي استعفاي عارف از رياست شوراي عالي را نيز در همين راستا ارزيابي کرده‌اند. اين در حالي است که محمدرضا عارف طي ماه‌هاي گذشته در اين خصوص سياست سکوت پيشه کرده و هيچ‌گاه نسبت به اظهارات مختلفي که در خصوص وي و عملکردش در فراکسيون اميد و شوراي عالي سياستگذاري مطرح شده واکنشي نشان نداده است.
بااين‌حال چند ماهي است که بحث انتخابات 1400 داغ شده و احتمال قريب‌به‌يقين يکي از گزينه‌هاي مدنظر اصلاح‌طلبان براي انتخابات 1400 نيز محمدرضا عارف خواهد بود. چهره‌هاي که خوب يا بد موافقان و مخالفاني دارد. بايد ديد اصلاح‌طلبان با توجه به پيشنه عارف روي کانديداتوري او در انتخابات پيش رو به توافق و اجماع خواهند رسيد يا به سمت افراد ديگري خواهند رفت.
مبناي کار من اخلاق است
رئيس فراکسيون اميد مجلس دهم گفت:
من رسالت خود را به قدرت رسيدن شخص خود نمي‌دانم بلکه رسالت خود را حرکت در قالب سازمان، نظام و سيستم مي‌دانم و بابت آن هزينه هم داده‌ام که همين توهين‌هايي است که به من مي‌شود.
ايسنا نوشت، محمدرضا عارف در ويدئويي که به مناسبت روز خبرنگار تهيه شده و امروز منتشر شده است، با اشاره به تقسيم کار فراکسيون اميد در مجلس دهم، اظهار کرد:
راهبرد ما در مجلس دهم به نتيجه رسيدن مسائل بود. در مسائل حساس و مسائل سياسي و امنيتي راهبرد ما اين بود که اگر امضاي اول و دوم متعلق به فراکسيون اميد است، امضاي سوم براي اصولگرايان باشد زيرا ما دنبال نتيجه بوديم.
وي ادامه داد:
من مي‌توانستم از جايگاه خود به عنوان راي اول تهران بهترين استفاده را کرده و اقدامات خوب فراکسيون اميد را به نام خودم تمام کنم. از هرکدام از اعضاي فراکسيون اگر مي‌خواستم وقت خود را در مجلس به من بدهند، دريغ نمي‌کردند اما اين کار اخلاقي نبود و مبناي کار من اخلاق است ‌و نمي‌خواهم از جايگاه خود سوءاستفاده کنم.
من رسالت خود را به قدرت رسيدن شخص خود نمي‌دانم و بابت آن هزينه هم داده‌ام که همين توهين‌هايي است که  به من مي‌شود.
عارف در اين گفت‌وگو خود با خبرنگاران با اشاره به اينکه مجلس دهم آرامش آگاهانه داشت، خاطرنشان کرد:
بعد از پيروزي در مجلس دهم، جناح چپ اصلاح‌طلبان فشار زيادي وارد کردند و کساني روبه‌روي ما قرار گرفتند که اصلاح‌طلب بوده و ما آنها را قبول داشتيم.
رئيس فراکسيون اميد مجلس دهم همچنين با اشاره به رويکرد جريان سوم در مجلس دهم، گفت:
اين جريان مي‌خواست با هر دو طرف کار کند و پيروزي  روحاني را به نام خود بنويسد. آنها دنبال اصلاح‌طلب و اصولگراي ميانه بودند. من به آنها گفتم شما کجاي کار بوده‌ايد؟ در انتخابات96 آنها به التماس ما افتادند اما بعد از پيروزي روحاني، کاملا روي خود را چرخاندند.
وي در پايان با بيان اينکه دستاوردهاي مجلس دهم هنوز ارزيابي نشده است، گفت:
حضور اعضاي فراکسيون اميد در کميسيون ماده 10 احزاب با حضور در شوراي نظارت بر مطبوعات بخشي از دستاوردهاي اصلاح‌طلبان است.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *