جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

سیاستمدار صهیونیست: الحاق کرانه باختری، رؤیای تشکیل جبهه واحد علیه ایران را از بین می‌برد

سیاستمدار صهیونیست: الحاق کرانه باختری، رؤیای تشکیل جبهه واحد علیه ایران را از بین می‌برد

 

عضو پیشین کنست رژیم صهیونیستی نسبت به تلاش سران این رژیم برای الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی هشدار داد و تأکید کرد که این مسئله، باعث بی‌ثباتی در اردن و خشم ملت فلسطین خواهد شد.

«کسینیا اسوتلوا» عضو پیشین کنست رژیم صهیونیستی نسبت به تلاش مسئولان این رژیم برای الحاق کرانه باختری فلسطین به اراضی اشغالی هشدار داد.

اسوتلوا که شرق‌شناس صهیونیستی نیز هست، بر این باور است که الحاق کرانه باختری، بر روابط تل‌آویو با کشورهای عربی تأثیر منفی خواهد گذاشت.

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم به نقل از این تحلیلگر صهیونیست گزارش داد، الحاق دره اردن و شهرکهای صهیونیست‌نشین در کرانه باختری همچنین باعث قدرت گرفتن «عناصر افراطی» در کشورهای عربی و شکست آنچه وی آنان را «میانه‌روها» می‌خواند، خواهد شد.

وی ادامه داد، سیاستمداران ارشد رژیم صهیونیستی که در آستانه تشکیل کابینه واحد قرار دارند، فقط در پی زمان الحاق کرانه باختری هستند، نه اینکه، آیا این اقدام را انجام دهند یا خیر. در واقع بین آنان، توافق بر سر اجرای این طرح وجود دارد، و اختلاف، فقط بر سر زمانبندی است.

اسوتلوا با بیان اینکه دو سال پیش، در میان احزاب افراطی راستگر، سخن از الحاق کرانه باختری بود، تصریح کرد، اما در حال حاضر، «بنی گانتز» و «بنیامین نتانیاهو»، فقط بر سر نحوه اجرای طرح الحاق و زمان آن با هم اختلاف نظر دارند.

این سیاستمدار صهیونیستی خاطر نشان کرد، اجرای عملی طرح الحاق، منوط به سه عامل است: تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی، بازگشت اوضاع عادی پس از پشت سر گذاشتن بحران کرونا و کسب حمایت کاخ سفید.

وی با تأکید بر اینکه بازگشت وضعیت در فلسطین اشغالی به وضعیت عادی، مدتی طول خواهد کشید، توضیح داد، کاخ سفید در حال حاضر، مشغول مدیریت بحران کرونا است و برای انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر آماده می‌شود. اگر کابینه رژیم صهیونیستی تشکیل هم شود، به معنای اجرای فوری طرح الحاق نخواهد بود و طی هفته‌‌ها و ماه‌های آتی رخ نخواهد داد.

اسوتلوا با اشاره به اینکه تماس محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با رهبران عرب بدین معناست که فلسطین نگران، اجرای معامله قرن است، خاطر نشان کرد، رژیم صهیونیستی طی سالهای اخیر نتوانسته روابط رسمی با شمار زیادی از کشورهای عربی داشته باشد، روابط دیپلماتیک با آنان برقرار کنند و با وجود اینکه تل‌آویو روابط گرمی با برخی از حکام عرب دارد، ولی در صورت الحاق کرانه باختری، هزینه سنگینی پرداخت خواهد کرد.

این تحلیلگر صهیونیست در پایان، در توضیح این هزینه می‌گوید، در صورت حصول چنین امری، ضربه مهلکی بر پیکره ملت فلسطین وارد خواهد شد، ثبات در اردن بر هم خواهد خورد و رؤیای تل‌آویو برای همکاری با کشورهای منطقه به منظور تشکیل جبهه واحد علیه جمهوری اسلامی ایران، نقش بر آب خواهد شد.

در همین راستا «صائب عریقات» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین 20 فروردین ماه جاری طی تماس‌های تلفنی موضوع الحاق کرانه باختری را با «احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب، «سامح شکری»، وزیر خارجه مصر و «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در میان گذاشت.

در این تماس‌ها، تأکید شد، ادامه سیاست توسعه طلبی، شهرک سازی و تلاش رژیم صهیونیستی برای الحاق اراضی فلسطینی به خاک سرزمین‌های اشغالی باعث  ایجاد خطراتی برای امنیت و ثبات منطقه خوانده و بر اهمیت همکاری مشترک برای مقابله با شیوع کرونا شده است.

به گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی نتانیاهو به شهرک‌های صهیونیست نشین کرانه باختری از جمله در منطقه الاغوار اطلاع داده که می‌خواهد طی شش ماه آینده تسلط خود را برا این مناطق بسط دهد و آنجا را تحت حاکمیت کامل رژیم صهیونیستی قرار دهد.

به دنبال آن ریاست تشکیلات خودگردان هم بر مخالفت قاطع خود با الحاق سرزمین‌های اشغالی فلسطین از سال 67 به بعد یا بخشی از آن  تاکید کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از دو ماه پیش شروع به تدوین نقشه‌ای کرده است که بر اساس آن بخش‌هایی از اراضی کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی ضمیمه می‌شود. این اقدام در راستای معامله قرن است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در روز ۲۸ ژانویه گذشته طی نشست خبری مشترک با نتانیاهو، از طرح به اصطلاح «صلح خاورمیانه» رونمایی کرد و شهر قدس را پایتخت این رژیم خواند.

فلسطینی‌ها و بسیاری از کشورها با رد این طرح آن را در راستای مشروعیت بخشی به اشغالگری رژیم صهیونیستی دانستند و گفتند که این طرحی است برای ضمیمه کردن زمین‌های فلسطین به سرزمین‌های اشغالی است.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *