پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

صدیقی: برای غنی‌سازی ملاحظه هیچ کس را نخواهیم کرد .

صدیقی: برای غنی‌سازی ملاحظه هیچ کس را نخواهیم کرد .

*من می‌توانم این اطمینان را بدهم که این جسارت، بی توجهی و غفلت انگلیسی‌ها از بازوان پرتوان قدرتمندان نظام ما به همین زودی سیلی ای بخورد که برای همیشه پشیمان باشند.

*اقتصاد نباید پایین شهر و بالای شهر داشته باشد .

*جوان ها از بیکاری و تبعیض طبقاتی رنج می برند اینها برای تحریم بیگانه نیست برای خودتحریمی است. مسئولین باید در بطن مردم باشند و  بیکاری جوانان در خانه ها را ببینند و از فاصله طبقاتی تصویری داشته باشند. بدنی را تصور کنید که کله گنده باشد و پایین تنه رنجور و ضعیف شده باشد همه از این زشتی نفرت پیدا می کنند. اقتصاد خون است و باید در همه رگ ها جریان داشته باشد و پایین شهر و بالاشهر نداشته باشد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: بالاترین نقمت و عذاب این است که انسان سرگردان باشد و مقصد را نشناسد یا در زندگی بی هدف باشد و راه هدف را بلد نباشد.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در خطبه های نماز عبادی_سیاسی جمعه این هفته تهران که در محل مصلی تهران برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه کرامت و اربعین موسوی، اظهار کرد: میلاد سراسر نور امام علی بن موسی الرضا(ع) بر همگان مبارک باشد. امام رضا(ع) ویژگی های خاصی دارد. پیامبر اکرم(ص) بر حسب نقل فرمودند اگر کسی علاقمند به ملاقات خدا در روز قیامت است اما می خواهد این ملاقات دارای ویژگی رضایت خدا از او و رضایت او از خدا باشد، باید در کلاس رضای حضرت رضا(ع) متعلم و پیرو باشد. نام امام رضا(ع) خود عنوان مشیر است. هر که به دنبال رضای خداست باید رضوی زندگی کند.

خطیب نماز جمعه تهران عنوان کرد: زیارت امام رضا ویژگی خاصی دارد. فرمودند هر کس که ایشان را زیارت کند، نه تنها من شفیع او خواهم بود بلکه پدران و بزرگان من هم شفاعت زائر امام رضا( ع) را در روز قیامت خواهند کرد که در مورد هیچ امامی این چنین ذکر نشده است. حضرت رضا(ع) قول دادند هر کس ایشان را زیارت کنند ایشان در سه موقف با زائر ملاقات خواهد داشت. از خدا بخواهید در 23 ذی القعده در زیارت امام رضا به رویتان باز شود و عنایت کریمه اهل بیت، حضرت معصومه(س) که بعد از امام رضا(ع) افضل اولاد امام موسی است و این لقب توسط امام رضا به ایشان منتسب شده است شامل حالتان شود. حضرت معصومه(س) کم از حضرت مریم نیست. دامن ایشان عالم پرور، امام پرور، مجاهدپرور و… است و امام خمینی(ره) و رهبر افتخار دارند که دانش آموخته ایشان هستند.

وی خاطرنشان کرد: مسأله هدایت برترین نعمتی است که خدا برای عالم امکان ارزانی داشته است. بالاترین نقمت و عذاب این است که انسان سرگردان باشد و مقصد را نشناسد یا در زندگی بی هدف باشد و راه هدف را بلد نباشد. خواندن سوره واقعه را هر شب علی الخصوص شبهای جمعه  به شما سفارش می کنم. در سوره واقعه فرمودند” هیچ تامل نمی کنید وقتی جان میت به حلقومش می رسد ما به او از شما نزدیک تر هستیم؟ ” امیدواریم رو سفید به دیدار برویم و خجل نشویم.

صدیقی بیان کرد: در سوره مبارکه “یس” خدا می فرماید نمی بینید نسل های گذشته همه را هلاک کردیم و هیچ کدام بازنگشتند؟ ما می رویم و دیگر بر نمی گردیم. چنین سفری آمادگی می خواهد. وقتی بلد نیستیم باید با آمادگی برویم باید از کسانی که آشنا هستند درمورد آن بپرسیم. نقش هدایت این است که انسان را برای سفر الی الله آماده می کند. آنچه لازمه هدایت الهی است در اختیار ما قرار می دهد. ما غرق در نعمت های خدا هستیم و خداوند برای هیچ نعمتی بر بندگانش منت نگذاشته است و منت را سنگین ندانسته است. خدا تنها برای دو نعمت منت گذاشته است. خدا نعمت رسالت و بعثت پیامبر و مشعل داری و راهنمایی نبی اسلام را بر مومنین منت گذاشته است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: فقط مومنین می توانند سیره پیامبر را دریافت کنند وانجام دهند. کافر و منافق کور باطن هستند و از نور ولایت بهره ای نمی برند. مگر همه نماز جمعه می روند یا مشهد یا بیت الله الحرام می روند؟ این منت الهی شامل مومنین می شود. جمله اهدنا الصراط المستقیم را با توجه عرضه می داریم. خدایا تو که ما را هدایت کردی، ما بصیرت ها و درهای جدیدی از معرفت را از تو طلب می کنیم. ازدیاد بصیرت را از خدا طلب می کنیم. خدایا چه میشد که تو را می‌شناختیم؟ تو که با مایی و از رگ گردن به ما نزدیک تری،چرا ملاحظه همه را می کنیم اما ملاحظه تو را نمی کنیم. خدایا توبه و استغفار می کنیم ومی خواهیم بی تو زندگی نکنیم.

وی در خطبه های دوم نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: بندگان خدا، شما و نفس ضعیف خود را به پناه بردن به سنگر تقوا توصیه می کنم. تقوا بهترین توشه برای عالم آخرت است. چرا حواسمان نیست که آمدیم آخرتمان را آباد کنیم؟ دائم دغدغه دنیا را داریم. مسافریم و وقتمان زیاد نیست دنیا کم و قلیل است. از این عمر کم هم قسمت عمده آن را از دست دادیم و فرصت خیلی کم است. به فکر شب اول قبر و بازخواست و بازجویی مامورین الهی در قبرمان باشیم. خانه ما آباد است؟ چراغ داریم یا نه؟ امکانات برای ابدیت فرستادیم یا نه؟

صدیقی ادامه داد: خدا فرمود توشه برگیرید و بهترین توشه این است که حواستان به خودتان باشد چشمتان پاک باشد، زبانتان نیش نداشته باشد، به شایعات دامن نزنید تهمت نزنید، دلی را نشکنید، در خانواده ها به یکدیگر ظلم نکنید. چرا در خانه به هم می پرید و هم را تحمل نمی کنید؟ می دانید کسی که قطع رحم می کنید ملعون قرآنی است؟ وای به حال کسی که ملعون خدا باشد، مگر مهربانی، حوصله و ظرفیت و گذشت چه ضرری دارد؟ هرچه ضرر کردیم از بی حوصلگی ها و عجله ها و دستپاچگی ها بوده است. تقوای الهی دنیا و آخرت ما را آباد می کند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در رابطه با نقض عهد آمریکا و رسوایی او در میان همه کسانی که قانون رایج بشریت را قبول کردند در مورد برجام تاکید کرد:

برجام از همان اول که نافرجام و خسارت بار بود، اما با این حال آنها آن را نقض کردند. قبل از نقض هم در زمان اوباما تحریم ها را تشدید کردند و عمل نکردند تا نوبت به این رییس جمهور رسید. رهبر انقلاب، این علمدار عزت و شرف بین المللی فرمودند اگر آنها برجام را پاره کنند ما آتش می زنیم.

وی افزود:

حالا با این صلابت، اقتدار و عزتی که کانون و محور مقاومت بین المللی یعنی امامت این جریان، همیشه قولا و فعلا دارند با گذشت یک سال از تعهداتی که اروپایی ها هم نه تنها به تعهدات برجامی عمل نکردند، عملا تابع آمریکا شدند و با آنچه آن‌ها تحریم ظالمانه کردند  همراهی کردند، جا نداشت به آنها بگوییم دو ماه به آنها فرصت می دهیم. فرصت چی؟ یک طرفه است و معنی ندارد. قرارداد چندجانبه باشد و همه کنار بکشند یکی بگوید ما هنوز هم باقی هستیم. این چیست؟ این اقتدار است؟ عزت است؟ این حکمت است؟ حالا دو ماهی که فرصت بود پایان پذیرفته است و به فضل الهی امروز مسئولین کشور متفق القول هستند که تعهدات برجامی را کاهش بدهند که البته این کاهش هم مع الاسف تحت چارچوب برجام است. طبق ماده 26 و 36 اگر دیگر طرف‌ها قرار را نقض کردند این اجازه به آن طرف هم داده شده که در تعهدات خودتجدیدنظر کند.

وی عنوان کرد:

اولین گامی که در اینجا به حمدالله متفق علیه هست موضوع غنی سازی است. ایران اسلامی با عنایت و نصرت حق و پشتیبانی مردم شهید داده همیشه در صحنه، تصمیم دارد غنی سازی را تا 20 درصد یا تا هر مقداری که لازم داریم افزایش بدهد و ما ملاحظه هیچ کس را نخواهیم کرد.
خطیب نماز جمعه تهران افزود:

نکته مهم قابل توجه این است که زمانی که تمام مصیبت ها و حوادثی که برای بشر پیش می آید و با تلخی و ناکامی مواجه می شوند، انسان های استوار سوء استفاده نمی کنند و بلکه هر تهدیدی را به فرصت تبدیل می کنند. خدا به فشار قسم می خورد زیرا تمام برکاتی که عاید جامعه بشری شده است در اثر تحمل مشقت ها و فشارها بوده است. اگر جنگ نبود امروز صاحب قدرت موشکی برتر نبودیم و این پهباد فوق العاده رادارگریز آمریکا را نمی‌توانستید بزنید. 8 سال استقامت شما، شما را در موضع برتر اقتدار دفاعی قرارداده است. در این جنگ اقتصادی هم باید مسئولین ما همان گونه که در جنگ نظامی به جوانان و بسیجیان و عاشقان نظام میدان دادند، میدان بدهند و اگر به کسانی که دل به ولایت دادند و فرمان امام (ره) را فرمان امام زمان(عج) می دانند وقتی با همین اعتقاد موشک، هواپیما و پهباد ساختند و داعش را از بین بردند و امنیت کشورهای غیرخودمان را تامین کردند، مجال بدهند عرصه اقتصاد را در یک موقعیتی قرار می دهند که برای همیشه ملت ما پیروز و دشمن ما سرافکنده خواهند شد.

صدیقی اظهار کرد:

مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم بر جوان گرایی و اعتماد به سرمایه داخلی تاکید کردند. امروز خبرهایی دریافت کرده‌ایم  که در برخی مناصب اقتصادی برخی جوانان کارآزموده انقلابی استقرار پیدا کردند. امیدواریم موردی نباشد و به صورت جریان دولتی در بیاید. تنها انتصاب کفایت نمی کند. اگر جوانی انقلابی بود و ملت را ولی نعمت خود می دانست اگر خواست اطلاعات را در اختیار مردم قرار دهد از او حمایت کنند. به جوان انقلابی اعتماد کنند.

وی افزود:

موضوع بعدی توقیف کشتی ما توسط عوامل انگلیس خائن بد سابقه فریبکار است. طبق فرمایش امام صادق(ع) خدا دشمنان ما را بی عقل قرار داده است. آدم عاقل که با حق در نمی افتد. اینها مکرر دیدند. حادثه اهواز پیش آمد و در یک فاصله نه چندان دورموشک های ما کنار اردوگاه آمریکایی ها چه اقتداری را نشان داد.  من می‌توانم این اطمینان را بدهم که این جسارت، بی توجهی و غفلت انگلیسی‌ها از بازوان پرتوان قدرتمندان نظام ما به همین زودی سیلی ای بخورد که برای همیشه پشیمان باشند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران افزود:

موضوع دیگر حادثه کشف حجاب رضاخانی بود که دستور انگلیس بود. آنها از طریق سنگرهایی که برای مسمانان اقتدار و عزت می آورد یکی مسأله امام حسین و زنده نگه داشتن عاشورا و دوم راهنمایی علما با آرم خاص پیغمبری در این جهت حرکت کردند. این عمامه و لباس آرم مجاهدت و نوکری امام زمان و از جان گذشتگی و آرم انتصاب به رسول الله و حفاظت از بدی ها و متانت است. رضاخان عمامه ها را به دستور انگلیس برداشت. سومین سنگر، سنگر خانواده است که در تحکیم خانواده حجاب نقش اولی دارد. از این جهت خواست حجاب را با سرنیزه بردارد. من مردم را مومن و بانوان مملکت را معتقد به قرآن و علاقه‌مند به حضرت زهرا می دانم. چیزهایی که خودم در مجامع عمومی و گاهی در هواپیماها و فرودگاه ها می بینم و دخترانی که ظاهرشان را حفظ نمی کنند، در التماس دعاهایی که دارند و نذرهایی که می کنند اکثریت قریب به اتفاق اسلام و احکام اسلام را قبول و باور دارند اما برخی در اثر عدم توجه در فضایی قرار می‌گیرند که حالت لجاجت به خود می‌گیرند. بانوان عزیز، حتی آنهایی که مسلمان نیستید حجاب را با سایر پوشش‌ها مقایسه کنید. اولا حجاب مظهر هویت مستقل زن است. زن هویتی متفاوت با مرد دارد. زن باید به زن بودن خود ببالد. هیچ حجابی مانند تجویز حجاب اسلام و پوشش حضرت زهرا برای زن هویت استقلالی معین نمی‌کند. همان گونه که عمامه برای یک عالم دینی فلش است و مردم با دیدن آن به یاد خدا، یاد دین و اخلاق و تعاون و مهربانی می‌افتند حجاب هم تبلیغ و آرمی است برای کسانی که در این وادی نیستند.

وی ادامه داد:

وقتی، فردی هلندی در انگلیس به اسلام مشرف شد پرسیدند چطورشد؟ گفت خانمی را با چادر مشکی دیدم در مورد پوشش از او سوال کردم اصول دین اسلام را که گفت فهمیدم گمشده های من در دین اسلام است که این پوشش را توصیه کرده است لذا اسلام را انتخاب کردم. این پاسخ به فطرت است. برهنگی را نه عقل می پذیرد و نه فطرت. در بهشت برهنگی نبود همین که مادرمان حوا از بهشت خارج شدند خود را برهنه دیدند و اولین کاری که کردند برای خود پوشش انتخاب کردند.
صدیقی تاکید کرد: حجاب عزت و هویت است. اولین کانونی که جامعه را منسجم می کند انسجام خانوادگی است. زنی که در معرض دید هرزگی قرار می‌گیرد نمی‌تواند در کانون گرم خانواده باشد و دیگران اذیتش می کنند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت:

هرجا می رویم در زیارتگاه و غیر زیارتگاه، مردم از چند چیز رنج می برند که یکی تبعیض است. مشکلات ارزی که پیش آمد فشار طبقاتی را بیشتر کرد. شخصی ماشین دست پایین داشت و دیگری ماشین دیگر، الان تفاوت ها چقدر است. جوان ها از بیکاری و تبعیض طبقاتی رنج می برند اینها برای تحریم بیگانه نیست برای خودتحریمی است. مسئولین باید در بطن مردم باشند و  بیکاری جوانان در خانه ها را ببینند و از فاصله طبقاتی تصویری داشته باشند. بدنی را تصور کنید که کله گنده باشد و پایین تنه رنجور و ضعیف شده باشد همه از این زشتی نفرت پیدا می کنند. اقتصاد خون است و باید در همه رگ ها جریان داشته باشد و پایین شهر و بالاشهر نداشته باشد.
صدیقی خاطرنشان کرد:

این سوء تدبیر در اقتصاد ارزی جامعه را به کجا برده است؟ حضرت آقا سال 95 به وزیر اقتصاد و  رییس بانک مرکزی توصیه کردند نقدینگی را به تولید هدایت کنید. امروز سهم تولید غذا در مقابل سهم کارهای خدماتی چه اندازه است. سهم کارهای خدماتی که دلالی است در حد بودجه کشور و اما سهم تولید غذا در حد پایین تر از 10 درصد است. اینها را مردم مطالبه می کنند.  مسئولین به میدان بیایند و از مردم کمک بگیرند و جوان ها را مورد اعتماد قرار دهند و بیکاری و فساد و گرانی را برای همیشه حل کنند.

وی گفت: امیدوارم همه حجاج بیت الله الحرام و سفرای ام القرای انقلاب جهانی و منتظران حضرت مهدی در اجرای توصیه های رهبر حکیم با نهایت دقت برای کشورمان زینت باشند و انقلاب را در عمل زیبا جلوه دهند و حکومت الهی را در عمل متجلی کنند.

صدیقی در پایان دعا کرد: خدایا امام زمان‌مان را برسان و مقدمات ظهور را تسهیل بفرما، رهبر عزیز ما را تا ظهور در کنار حضرت مهدی مستدام بفرما. مردم شریف ما را دشمن شاد نکن. اقتصاد ما را از بیماری نجات بده. نفوذ فرهنگی بیگانه را برای همیشه قطع بفرما. به بانوان ما حجاب و عفت بیشتر و به مردان غیرت و حراست بیشتر عنایت بفرما.

منبع : ایسنا

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *