جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

ظریف: مذاکره تحت فشار هیچ گاه امکانپذیر نیست .

ظریف: مذاکره تحت فشار هیچ گاه امکانپذیر نیست .

*مشکل اروپایی ها در درجه اول خود آنها است که آمادگی هزینه برای امنیت خود را ندارند و مشکل اصلی آنها در درجه بعد هم آمریکاست که از برجام خارج شده و باید آن مشکل را حل کنند.

تهران-ایرنا-وزیر امورخارجه موضع جمهوری اسلامی ایران درباره برجام و مذاکرات را همچنان صریح و روشن اعلام کرد و گفت: هیچ گاه تحت فشار مذاکره امکانپذیر نیست، باید فشارها و تروریسم اقتصادی علیه ایران را متوقف کنند و پس از آن برای اجرای برجام می توان صحبت کرد.

«محمدجواد ظریف» روز چهارشنبه و در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به سفر مشاور رییس جمهوری فرانسه به تهران گفت: مشاور آقای ماکرون سحرگاه امروز وارد تهران شده است و بعدازظهر با من دیدار خواهد کرد؛ هنوز نمی دانم چه موضوعی را مطرح خواهد کرد اما موضع ما مشخص است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی بر اساس برجام عمل کرده است، اظهارداشت: مشکل اروپایی ها در درجه اول خود آنها است که آمادگی هزینه برای امنیت خود را ندارند و مشکل اصلی آنها در درجه بعد هم آمریکاست که از برجام خارج شده و باید آن مشکل را حل کنند.
وزیر امور خارجه تصریح کرد: هیچ‌گاه تحت فشار مذاکره امکانپذیر نیست. باید فشارها و تروریسم اقتصادی علیه ایران را متوقف کنند و پس از آن برای اجرای برجام می توان صحبت کرد.

ظریف همچنین درباره جلسه امروز شورای حکام گفت: جالب است کشوری که برجام را نقض و پاره کرده برای اقدامی که در داخل برجام است و ارتباطی هم با پادمان و پروتکل الحاقی ندارد؛ تقاضای تشکیل جلسه می دهد. اقدامی که از نظر آنها نقض برجام است.

وی افزود: شورای حکام جز در حوزه برجام که آن هم باید آژانس گزارش دهد؛ اصلاً موضوعیتی ندارد.

این خبر در حال تکمیل است

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *