پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

غریب‌آبادی: عربستان کارهای غلط خود را گردن دیگران نیندازد

غریب‌آبادی: عربستان کارهای غلط خود را گردن دیگران نیندازد

فرافکنی و هراس‌افکنی، دو شیوه کلاسیک و معمول مورد استفاده عوام‌فریبان است. اگر به دنبال تعقیب برنامه سلاح هسته‌ای یا بهانه‌ای برای توجیه عدم همکاری با آژانس یا سیستم منسوخ پادمانی خود هستید، حداقل شهامت به خرج داده آن را بپذیرید و هزینه آن را هم بپردازید. کارهای غلط خود را گردن دیگران نیندازید.

نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در واکنش به اظهارات ضد ایرانی وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی تصریح کرد: کارهای غلط خود را گردن دیگران نیندازید.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا، کاظم غریب آبادی با انتشار پیامی در صفحه توئیتری خود تصریح کرد: فرافکنی و هراس‌افکنی، دو شیوه کلاسیک و معمول مورد استفاده عوام‌فریبان است. اگر به دنبال تعقیب برنامه سلاح هسته‌ای یا بهانه‌ای برای توجیه عدم همکاری با آژانس یا سیستم منسوخ پادمانی خود هستید، حداقل شهامت به خرج داده آن را بپذیرید و هزینه آن را هم بپردازید. کارهای غلط خود را گردن دیگران نیندازید.

عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی در مصاحبه‌ای ادعا کرده است: «اگر برنامه هسته‌ای ایران متوقف نشود، عربستان این حق را خواهد داشت تا خود را به سلاح هسته‌ای مجهز کند.»

این در حالیست که بنا به گزارش‌های منتشر شده، عربستان در حال توسعه تاسیسات هسته‌ای است.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز سازمان اطلاعات آمریکا در حال بررسی برنامه هسته‌ای عربستان و اینکه آیا این فعالیت‌ها می‌تواند زمینه را برای دستیابی ریاض به سلاح هسته‌ای مهیا کند، است.

غریب آبادی پیش‌تر از آژانس بین المللی انرژی اتمی خواسته تا درباره برنامه پنهانی هسته‌ای عربستان شفاف سازی کرده و گزارشی را به اعضای آژانس ارائه کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *