پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

مورخ آمریکایی: مداخله خارجی می‌تواند انتخابات را به نفع ترامپ رقم بزند

مورخ آمریکایی: مداخله خارجی می‌تواند انتخابات را به نفع ترامپ رقم بزند

«آلن لیچمن» مورخ آمریکایی که نتایج تمامی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به درستی پیش بینی کرده، درباره انتخابات ۲۰۲۰ گفت که  نتایج این انتخابات می تواند با مداخله عوامل خارجی به نفع ترامپ تغییر یابد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، لیچمن در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان افزود: بنابر مدل وی که ۱۳ مولفه کلیدی را برای پیروزی نامزد ریاست جمهوری آمریکا می سنجد، تاکنون ترامپ هفت کلید منفی دارد.

لیچمن به سی ان ان گفت: ترامپ که تا سال ۲۰۱۹ میلادی و بنابر ظرفیت اقتصادی بر مرکب پیروزی سوار بود، در آن زمان از ۱۳ کلید این مدل چهار کلید منفی داشت که اکنون به هفت کلید منفی رسیده است.

وی که  در مهر ماه  سال ۱۳۹۵ پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا را پیش بینی  کرده بود، این بار عدم پیروزی وی را بنابر همین مدل پیش بینی کرد.

این مورخ آمریکایی به این شبکه خبری گفت: دو کلید از ۱۳ کلید این مدل مربوط به اقتصاد کوتاه مدت و بلندمدت می شود که عملکرد ترامپ طی این مدت منفی بوده و وی از سویی دیگر با اعتراض های دامنه دار اجتماعی در آمریکا دست به گریبان بوده که مدیریت درستی نداشته است، بنابراین وی از چهار کلید منفی به هفت کلید منفی رسیده که موید آن می باشد که نمی تواند برنده انتخابات پیش رو آمریکا باشد.

لیچمن که کارشناس در امور تاریخی آمریکا نیز است در پاسخ به مداخله عوامل خارجی در انتخابات پیش روی آمریکا به سی ان ان گفت: البته پیش گویی بنابر این مدل می تواند با مداخله عوامل خارجی همچون مداخله روسیه درانتخابات ۲۰۲۰ آمریکا تغییر کند و نتیجه آن به نفع دونالد ترامپ تمام شود.

وی در باره اشکال مدل خود که مداخله عوامل خارجی را شامل نمی شود گفت: ضابطه هر مدلی در نهایت می تواند با یک عامل بیرونی برهم بریزد، البته که روس ها بازگشته اند و از گذشته (انتخابات ۲۰۱۶) درس آموخته اند.

سرکوب  رای دهندگان و تسخیر آرا

لیچمن افزود: از دیگر مواردی که خارج از مدل ۱۳ کلیدی من می باشد، سرکوب و تسخیر آرا  رای دهندگان آمریکایی است  چراکه حزب جمهوریخواه همانطور که آگاهید بیشتر به رای دهندگان سفیدپوست متکی است و آنها نمی توانند چنین رای دهندگانی را بوجود آورند، پس تلاش می کنند به نحوی آرا رای دهندگان  دموکرات ها را حتی با مداخله در صندوق های رای مال خود کنند و این کاری است که دقیقا ترامپ انجام می دهد.

ترامپ با جنجال از کاخ سفید خواهد رفت

وی در ادامه گفت: البته که ترامپ بطور مسالمت آمیزی کاخ سفید را ترک نخواهد کرد و نتیجه انتخابات را «متقلبانه» خواهد خواند، البته وی اقدام به تحریک و تجمع گروه های سفیدپوست نژادپرست که همواره این گروه ها سلاح گرم به خود آویزان می کنند را نخواهد کرد و تا این اندازه تند پیش نخواهد رفت، او خواهد گفت که برنده واقعی انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا او بوده است.

لیچمن از سال ۱۹۸۴ میلادی بدین سو نتایج تمامی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به درستی پیش بینی کرده به جز نتیجه انتخابات ۲۰۰۰ میلادی که وی در آن «آلبرت الگور» را برنده آن انتخابات دانسته بود که در یک شمارش آرا جنجالی «جرج دبلیو بوش» برنده اعلام شد.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا خواهد بود که قرار است در ۳  نوامبر(۱۳ آبان ۱۳۹۹) برگزار شود. **۱۳۰۲**

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *