پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 - Thursday 25 April 2024

اخبار داغ

واشنگتن نگران تهدید اردوغان به انجام عملیات در شرق فرات

واشنگتن نگران تهدید اردوغان به انجام عملیات در شرق فرات

*مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نگرانی کشورش را از بابت تحرکات نظامی یک جانبه ترکیه به خصوص در زمانی نیروهای آمریکایی در مکان نزدیک این عملیات هستند و با شرکای محلی علیه داعش می‌جنگند اعلام کرد.

واشنگتن اعلام کرد، نسبت به تصمیم ارتش ترکیه برای انجام عملیات در شرق فرات در سوریه نگران است و این قبیل اقدامات را قبول ندارد.

به گزارش  ترکیه هزاران سرباز خود را در نزدیکی مرزهای مشترک با سوریه قرار داده و مسؤولان آمریکایی نگران وقوع عملیات طی چند هفته آینده علیه نیروهای کرد مورد حمایت کشورشان هستند.

مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نگرانی کشورش را از بابت تحرکات نظامی یک جانبه ترکیه به خصوص در زمانی نیروهای آمریکایی در مکان نزدیک این عملیات هستند و با شرکای محلی علیه داعش می‌جنگند اعلام کرد.

این سخنگو افزود: ما این فعالیت‌های را غیرقابل قبول می‌دانیم و از ترکیه می‌خواهیم بار دیگر روی رویکردی مشترک کار کند.

اورتاگوس ادامه داد: آمریکا با مقامات ترکیه به بحث موضوع منطقه امن ادامه می‌دهد و این مذاکره را تنها راه تضمین امنیت در منطقه مرزی می‌داند.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، هیئتی از وزارت دفاع آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای دیدار با مقامات ترکیه طی امروز دوشنبه در آنکارا هستند تا از تنش‌ها در سایه تهدیدات ترکیه درباره انجام حمله به منطقه شرق فرات؛ جایی که نیروهای کرد مورد حمایت آمریکا هستند، بکاهند.

پیش از این رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه با بیان این که کشورش عملیاتی در شرق فرات آغاز خواهد کرد، گفته بود که آنکارا در این باره برنامه‌های مربوطه خود را به اطلاع روسیه و آمریکا رسانده است.

وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که وارد عفرین، جرابلس و الباب شده بودیم، اکنون وارد شرق فرات خواهیم شد. ما این موضوع را با روسیه و آمریکا به اشتراک گذاشته‌ایم.

با این حال اردوغان درباره عملیات‌ آتی کشورش از جمله زمان آغاز آن به جزئیات بیشتری اشاره نکرد.

منبع : ایسنا به نقل از اسکای نیوز عربی

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *