پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

پای قضات آمریکایی به دعوای ترامپ و فرمانداران کشیده شد

پای قضات آمریکایی به دعوای ترامپ و فرمانداران کشیده شد

*به گزارش روز دوشنبه تارنمای خبری آمریکایی «هیل»، یک قاضی فدرال ایالت کانزاس مانع اجرای حکم فرماندار این ایالت در مورد اعمال محدودیت‌های قرنطینه‌ای شد.  

تهران– ایرنا– همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا که سبب رکودزنی در افزایش شمار جان‌باختگان به بیش از ۴۰ هزار نفر شده، سبب تنش‌ها و جنگ نیابتی بین دونالد ترامپ و فرمانداران آمریکا بر سر رفع قرنطینه شده و این روند اکنون به قضات آمریکایی نیز کشیده شده است.

به گزارش روز دوشنبه تارنمای خبری آمریکایی «هیل»، یک قاضی فدرال ایالت کانزاس مانع اجرای حکم فرماندار این ایالت در مورد اعمال محدودیت‌های قرنطینه‌ای شد.
« جان برومز – John Broomes » قاضی شهر ویچیتا (Wichita) بزرگترین شهر کانزاس اعلام کرد، فرمان « لورا کلی – Laura Kelly » فرماندار این ایالت در مورد منع تجمع‌های دینی و مذهبی را ملغی کرد.

فرماندار ایالت کانزاس برای پیش‌گیری از شیوع ویروس کرونا تجمع‌های مذهبی بیش از ۱۰ نفر را منع کرده است.
مقام‌های کلیسای شهرهای «داج  – Dodge » و « جانکشن – Junction » علیه این فرمان اقامه دعوی کرده بودند.
هیل افزود: با این حال حکم این قاضی شامل رعایت فاصله اجتماعی در این تجمع‌های مذهبی که باید حداقل ۶ فوت (بیش از یک و نیم متر) برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است، نمی‌شود.

بنابراین گزارش، دفتر فرماندار ایالت کانزاس در واکنش به این حکم اعلام کرد، فقط به علت تجمع‌های مذهبی در این ایالت تاکنون دست‌کم ۶ نفر جان باخته‌ و ۸۰  نفر دیگر نیز  به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
تاکنون یک‌هزار و ۷۹۰ نفر دراین ایالت به کووید-۱۹ مبتلا شده که از این تعداد ۸۶ نفر نیز جان باخته‌اند.

، آمریکا اکنون بر سر رفع قرنطینه ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا که دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور از طرفداران آن حمایت می‌کند، دچار دو دستگی شده است.
ترامپ که هرگز تصور نمی‌کرد ویروس کرونا به خاک آمریکا رسیده و این کشور را به کانون نخست بیماری در جهان تبدیل کند، برای احیای «اقتصاد» دچار بحران شده‌ای که آن را برگ برنده تمدید حضور در کاخ سفید می‌داند، با مخالفت‌ فرمانداران برخی ایالت‌ها مواجه شده و تلاش دارد از طریق معترضان به پا خاسته علیه قرنطینه، با فرمانداران مخالفش به جنگ نیابتی بپردازد.

اعتراض‌ها علیه قرنطینه که به منظور پیشگیری از همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا اعمال شده، در روزهای اخیر در ۱۴ ایالت تگزاس، مریلیند، میشیگان، نوادا، ویسکانسین، ایندیانا، کالیفرنیا، ورمانت، اوهایو، کنتاکی، مینه‌سوتا، آیوا، کارولینای شمالی و نیوهمپشایر رخ داده است.
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به بیش از ۷۶۴ هزار مبتلا رسیده و تعداد جان‌باختگان نیز از مرز ۴۰ هزار و ۵۰۰ نفر گذشته است.
آمریکا در حال حاضر حدود یک سوم آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان را به خود اختصاص داده است.

 

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *