جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

پلوسی : ترامپ جان و معیشت مردم آمریکا و جهان را به خطر انداخت

پلوسی : ترامپ جان و معیشت مردم آمریکا و جهان را به خطر انداخت

*متأسفانه رییس جمهوری از همان روز اول به کارشناسان جهانی بهداشت بی‌اعتنایی کرده و علم را نادیده گرفته و قهرمانان خط مقدم این مبارزه را ناچیز شمرده است. این اقدامات، جان و معیشت آمریکایی‌ها و مردم سراسر جهان را به خطر انداخته است.

تهران- ایرنا- «نانسی پلوسی» رییس مجلس نمایندگان آمریکا تصمیم «دونالد ترامپ» برای تعلیق کمک‌های مالی به سازمان جهانی بهداشت را «خطرناک و غیرقانونی» خواند و گفت: رییس جمهوری، جان و معیشت مردم ایالات متحده و سراسر جهان را به خطر انداخته است.

به گزارش چهارشنبه شب رویترز، پلوسی در بیانیه‌ای افزود:

در حالی که سازمان جهانی بهداشت در حال هدایت مبارزه جهانی با کروناست، تصمیم رییس جمهوری برای تعلیق کمک‌های مالی به این نهاد، غیرمنطقی است. این یک تصمیم خطرناک و غیرقانونی است و فوراً به چالش کشیده خواهد شد.
وی در بخش دیگری از بیانیه خود اعلام کرد: ما فقط از طریق یک پاسخ هماهنگ جهانی و به کمک علم و داده‌ها می‌توانیم در مبارزه با این همه‌گیر جهانی موفق شویم.
پلوسی افزود: اما متأسفانه رییس جمهوری از همان روز اول به کارشناسان جهانی بهداشت بی‌اعتنایی کرده و علم را نادیده گرفته و قهرمانان خط مقدم این مبارزه را ناچیز شمرده است. این اقدامات، جان و معیشت آمریکایی‌ها و مردم سراسر جهان را به خطر انداخته است.
ترامپ روز سه‌شنبه سازمان جهانی بهداشت را به عدم اتخاذ اقدامات کافی در مقابله با کرونا متهم کرد و گفت که کمک‌های سالیانه به این سازمان را تعلیق می‌کند.
علاوه بر این، رییس جمهوری آمریکا این سازمان را به مخالفت با اعمال ممنوعیت سفر و فقدان شفافیت و همچنین اتکا به اطلاعات چین متهم کرد.
آمریکا سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار به سازمان جهانی بهداشت کمک می‌کند که این مبلغ، بخش کوچکی از بودجه ۶ میلیاردی این سازمان در سال محسوب می شود.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *