چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - Wednesday 24 April 2024

اخبار داغ

نماینده مجلس خبرگان رهبری باید آگاه به مسائل روز جامعه باشد

 

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری گفت: نماینده مجلس خبرگان رهبری باید آگاه به مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی و امنیتی کشور باشند.

آیت‌الله سید احمد موسوی کاندیدای میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری در استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: مجلس خبرگان رهبری به‌عنوان یک‌نهاد مستقل از مهم‌ترین نهادهای جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی است که وابسته به هیچ نهادی نیست.

وی با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری جمعی از فقه‌ها و مجتهدان برجسته کشور هستند، افزود: کاندیداهای واجدالشرایط خبرگان پس از پذیرفته شدن در آزمون ویژه و تائید صلاحیت توسط شورای نگهبان وارد مرحله تبلیغات شده و توسط مردم انتخاب می‌شوند.

امام‌جمعه سابق باقرشهر تأکید کرد: نمایندگان خبرگان تنها به پروژه‌های عمرانی و زیرساخت‌ها توجه نمی‌کنند بلکه باید درک صحیحی از مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی و امنیتی کشور داشته باشد و با شناسایی خلأهای قانونی، قوانین لازم برای رفع کردن آن‌ها را تصویب کنند.

موسوی با تأکید بر اینکه نمایندگان خبرگان رهبری باید طبق صریح قانون به وظایف خود عمل کنند، گفت: مسائل روز جامعه در کمیسیون‌های مختلف مجلس خبرگان مورد بحث و بررسی قرارگرفته و در صورت لزوم به دولت تذکر داده می‌شود یا اگر لازم باشد پیشنهاد‌هایی به مقام معظم رهبری ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه دوره مجلس خبرگان رهبری ۸ ساله است، گفت: برای انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری ۱۴۴ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که ازاین‌بین ۱۵ نفر در استان تهران برای نامزدی تائید شده‌اند ضمن آنکه مدت تبلیغات برای مجلس خبرگان دو هفته است و گاهی برخی افراد فکر می‌کردند که ما زودتر از موعد شروع به تبلیغات کرده‌ایم.

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وظایف نمایندگان خبرگان تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، شناسایی و انتخاب ولی‌فقیه یعنی رهبر و معرفی ایشان به مردم است و در سال ۶۸ نیز پس از ارتحال حضرت امام (ره) خبرگان در کمترین فرصت ولی‌فقیه مردم را شناسایی، انتخاب و به مردم معرفی کردند.

موسوی صلاحیت علمی را مهم‌ترین ویژگی نماینده مجلس خبرگان رهبری دانست و افزود: مجلس خبرگان شامل خبره‌هایی است که ولی‌فقیه شناس هستند لذا چنین نماینده‌ای باید دارای صلاحیت علمی بالایی بوده و مجتهد مسلم باشد.

وی اضافه کرد: مجتهد باید دارای توانایی علمی خاص بوده و آگاه به متدهای علمی موردقبول حوزه‌های علمیه باشد تا بتواند برای خبرگان نامزد شود و در آزمون شورای نگهبان رتبه قبولی را کسب کند.

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس خبرگان انقلابی و مؤمن بوده و به هیچ جناح و طیفی وابسته نیستند.

منبع : فارس

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *