پنجشنبه 09 فروردین 1403 - Thursday 28 March 2024

ماکرون: قصد اهانت به مسلمانان را نداشتم

ماکرون: قصد اهانت به مسلمانان را نداشتم

رئیس جمهوری فرانسه فحوای اظهاراتش علیه اسلام را توضیح داد و سعی کرد آتش خشم مسلمانان را خاموش کند. او گفت، قصد اهانت به مسلمانان را نداشته است.

به گزارش ایسنا، امانوئل ماکرون،‌ رئیس‌جمهوری فرانسه در گفت‌وگو با الجزیره پیامی برای آرام کردن مردم مسلمان فرستاد و گفت، قصد اهانت به دین اسلام را نداشته بلکه گروه افراط‌گرایی را که از دین برای ارتکاب اقدامات مجرمانه استفاده می‌کنند، هدف گرفته بود. تلاش‌های کشورش علیه این گروه‌هایی است که به اسم دین می‌جنگند و مرتکب بدترین جنایت‌ها می‌شوند.

ماکرون تاکید کرد، احساسات مسلمانان در قبال ترسیم کاریکاتورهایی موهن به نبی اکرم ص را درک می‌کند و دولتش از این کاریکاتورها حمایت نمی‌کند اما به مقابله با افراط‌گرایی می‌پردازد.

او به وجود خشم جدی مسلمانان به دلیل کاریکاتورهای موهن که توسط مجله شارلی ابدو منتشر شد،‌ اعتراف کرد و گفت، تصاویر کاریکاتوری طرح دولتی نیست بلکه برگرفته از روزنامه‌های آزاد و مستقل غیردولتی است.

او اشاره کرد، فرانسه اولین کشورهای بوده که به ترجمه قرآن در سوربن پرداخت و مسجدی بزرگ در پاریس افتتاح کرد و تمام تلاشش علیه افراط‌گرایی است. برخی دین را منحرف می‌کنند و به اسم اسلام دست به خشونت می‌زنند و هشتاد درصد قربانیان این گروه مسلمانان هستند.

ماکرون همچنین گفت: فرانسه روابط محکمی با ترکیه دارد اما ترکیه در حال حاضر طمع‌ورزی‌های امپریالیستی در منطقه دارد.

او از سیاست‌های اردوغان انتقاد کرد و افزود: ترکیه سیاست‌های خصمانه‌ای علیه چند نقطه از جهان دارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *