جمعه 10 فروردین 1403 - Friday 29 March 2024

مشهدالرضا سوگوار رحلت پیامبر بزرگ اسلام و سبط اکبرش(ع)

مشهدالرضا سوگوار رحلت پیامبر بزرگ اسلام و سبط اکبرش(ع)
*در روزهای پایانی ماه صفر بویژه سالروز شهادت نبی مکرم اسلام(ص) حرم رضوی پذیرای زایران غیرایرانی به ویژه عرب زبانان, آذری زبانان و اردوزبانان است که هر گروه بنا به آداب و رسوم خود در بخشی از رواق‌ها و صحن‌های حرم مطهر رضوی به عزاداری می‌پردازند.

مشهد-ایرنا- همزمان با ۲۸ ماه صفر و سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت سبط اکبرش, حضرت امام حسن مجتبی(ع) مشهدالرضا غرق در ماتم و عزا شد.

از روز گذشته شهر مقدس مشهد پذیرای گروه‌های زیادی از زایران پیاده و دلدادگانی است که از گوشه و کنار کشور به عشق اهل بیت به بهشت امام رضا(ع) پا نهاده اند.

تمام شهر سیاه پوش و مزین به نام نبی مکرم اسلام (ص) و اولاد پاکش شده است, ایستگاه‌های صلواتی در مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی به پذیرایی از زایران مشغول هستند.

پس از نماز مغرب و عشا که شب گذشته باشکوه فراوانی در حرم مطهر رضوی برگزار شد, دسته‌های عزاداری وارد حرم شده و سوگواری کردند, پیش بینی شده است بیش از دو هزار و ۵۰۰ هیات عزاداری در دهه پایانی صفر در حرم اجتماع کنند.

خادمان بارگاه منور رضوی در تمام ورودی‌‏ها و صحن و رواق‌‏های حرم رضوی حضور یافته‌اند تا راهنمای زائران و هیات‌های عزاداری در اماکن متبرکه رضوی باشند.

در روزهای پایانی ماه صفر بویژه سالروز شهادت نبی مکرم اسلام(ص) حرم رضوی پذیرای زایران غیرایرانی به ویژه عرب زبانان, آذری زبانان و اردوزبانان است که هر گروه بنا به آداب و رسوم خود در بخشی از رواق‌ها و صحن‌های حرم مطهر رضوی به عزاداری می‌پردازند.

همزمان با شب رحلت نبی مکرم اسلام(ص) در مراسمی با عنوان “اشکباره غم” که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، هزاران زائر و مجاور در غم رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت مظلومانه امام حسن(ع) مجتبی اشک ماتم ریختند.

روضه خوانی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع), عزاداری و سینه‌‏زنی هیات‌های مذهبی و سخنرانی یکی از مبلغان مذهبی از ویژه برنامه اشکباره غم در حرم مطهر رضوی بود.

بارگاه منور امام رضا(ع) در این ایام به صورت شبانه‌روزی آمادگی تشرف زائران را دارد و کلیه دستگاه و خادمان رضوی سعی دارند تا فضای توام با آرامش و معنویتی را برای زائران ایجاد کنند.

در سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) نیز اجتماع عزاداران نبوی در صحن جامع رضوی حرم مطهر و سخنرانی آیت الله علم الهدی, نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *