سه شنبه 04 اردیبهشت 1403 - Tuesday 23 April 2024

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / حضرت زینب(س) نمونه صبر، آگاهی و استقامت است

” وقف – نذر ” رسانه رضوی علیه آلاف التحیه و الثناء ( رواپرس ) / حضرت زینب(س) نمونه صبر، آگاهی و استقامت است
روزنامه‌نگار لبنانی گفت: حضرت زینب(س) نمونه بی سابقه‌ای از یک بانوی صبور، آگاه و با استقامت است؛ از این رو پیروی کردن از ایشان برای تمام بانوان مسلمان ضروری است.

به گزارش آستان نیوز، خانم سندس الاسد روزنامه نگار لبنانی، در نشست «راهکارهای تجلی فرهنگ حسينی در مسير باورهای آخر الزمان در دین و ملل» که به همت دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در قالب وبینار برگزار شد، به نقش چشمگیر زنان در قیام‌های حسینی و مهدوی اشاره کرد و گفت: همان‌گونه که در آیات قرآن مجید و روایات ائمه اطهار(ع) به آن تأکید شده است، زنان باید توانمند شوند و در روند سیاست کشور شرکت کنند.

وی به نمونه‌ای از نقش زنان صدر اسلام در ترویج و گسترش اسلام ناب محمدی و اهداف آن اشاره و تصریح کرد: حضرت خدیجه(س) ثروت خود را فدای اسلام کرد زیرا از اهمیت نقش خود، آگاهی داشت. حضرت فاطمه(س) نیز مأموریت خود را در تقویت اسلام ادامه داد و حضرت زینب(س) نه تنها در کربلا بلکه برای ابدیت الگو شد.

این نویسنده لبنانی ادامه داد: مقصود از جهاد بزرگ زنان، تعهد برای خدمت به اسلام است كه این راه با آمادگی در برابر انواع دردسرها و تجاوزات خصمانه آغاز می‌شود و دراین مسیر پیروی کامل و دقیق از امام زمان(عج) کاملاً ضروری است.

وی در ادامه با بیان اینکه زنان صدر اسلام همواره به سلاح صبر و استقامت مسلح بودند و بانوان امروز جامعه نیز باید از آنان الگو بگیرند،خاطر نشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی(ره)، زنان کشورهای ایران، لبنان، یمن، بحرین و نیجریه به تاسی از بانوان بزرگ صدر اسلام، آموختند که چگونه با جنگ‌هایی که به رهبری قدرت‌های سلطه گر اداره می‌شود، مقابله کنند.

سندس الاسد بیان کرد: با توجه به تهاجمی بودن جنگ علیه امت ما، زنان جامعه امروز باید خود را برای مبارزه با استعمارگران آماده کنند.

عشق امام حسین(ع) موجب اتحاد بین مسلمین می‌شود

خانم ام فروه نقوی موسس مرکز اسلامی لبیک یا زهرا(س) در لندن نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه خداوند عشق امام حسین(ع) را در قلوب هر مومنی پنهان کرده است، گفت: این عشق و علاقه باعث نزدیک شدن قلب‌های تمام مسلمانان و اتحاد بین آنها می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) نور هدایت است و این نور که ریشه خدایی دارد با قلبهای ما ارتباط برقرار می‌کند.

نقوی در جای دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در روز مباهله که روز نزول آیه «تطهیر» نیز هست، خداوند بر ارزش‌ها و فضیلت‌های اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و جایگاه راستین آنان در درک و شناخت اسلام راستین مهر تأییدی دیگر زده است.

وی خاطر نشان کرد: این واقعه در سال 10 هجری علیه مسیحیان نجران اتفاق افتاد و به همان روشی که این موضع گیری حقیقت در برابر باطل بود، محرم نیز تجلی همان حقیقت است.

این سخنران و محقق در ادامه به ریشه  توهین‌های اخیر به رسول گرامی اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: یکی از این ریشه‌ها، نادانی است و دشمنان دین اسلام از سر نادانی اهداف زیادی را از این اقدام دنبال می کنند.

وی با طرح این سوال که وظیفه ما مسلمانان در برابر این اهداف توهین‌آمیز چیست و چگونه باید واکنش نشان دهیم؟ تصریح کرد: ما به دشمنان دین و اسلام(ص) می گوییم که بر طبق آیات شریف قرآن، شما از طریق دارایی و افراد خود آزمایش خواهید شد.

ام فروه نقوی همچنین در ادامه خاطر نشان کرد: یک طرف قضیه این است که متاسفانه ما نتوانستیم به درستی شخصیت پیامبر بزرگ اسلام(ص) را به جهانیان معرفی کنیم و این وظیفه بزرگ بر عهده ماست که نسبت به رسول گرامی اسلام(ع) و ائمه اطهار(ع) معرفت‌ پیدا کنیم و این شناخت را به تمام جهانیان نیز منتقل کنیم.

مطالب مرتبط

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *